Senaste nytt

[Semi Live] GOTBound & Mrs. GOTBound; LHR via ARN

GOTBound

Medlem
9A1619FE-2BF1-415C-90EA-066CC44DE1C6.jpeg


Ok... jag sitter på 6D, med en Plus-biljett o_O
FAn blev arg och skällde på mig när jag flyttade skylten bakom min plats så jag fick flytta tillbaka den, jag ville bara hjälpa till ;). Passagerarna i 6A och C har också Plus biljetter men skylten framför sig.

EK
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
3E52C824-777F-4B2F-986D-EFB3435F19F8.jpeg


Vi hann till GOT flyget, SK165, ett *pling* när vi nästan var framme i T4 att avgången är flyttad till 10 minuter framåt till18:25.

All fräschör som infann sig efter duschen i Maple Leaf loungen för några timmar sedan är som borta efter snabbmarchen med 8kg packning;).

12D.

EK
 

GOTBound

Medlem
Slutsummering:
Flyg; Med förutsättningen att jag inte flugit SAS Plus sen 2015 så tycker jag (och Mrs. GOTBound, första gången i Plus) att SAS levererade mer än vad vi förväntade oss. SAS Ireland besättningarna som bemannade våra två flygningar i Plus var riktigt bra och gav bra service, bortsett från när jag fick en åthutning på vägen hem då ;). Det var första gången för Mrs. GOTBound i Plus och hon fick mersmak av produkten. Glutenfritt inga problem.

Lounger;
Vinga Lounge GOT, enligt mig en bra PP lounge, luftigt och svensk lagom i sin inredning, lite lätt skolmatsal-känsla som beror på bordens design och ytskikt, men en stor förbättring mot hur loungen var tidigare. Kall frukostbuffé inkl. kokta ägg samt en bra salladsbar (tänk reducerad Picadeli) och soppstation till lunch. Dryckesutbudet är tudelat, öl och vin inget vidare, men bra BC fika utbud. Extra plus för snacksbordet med två sorters chips, rostade majskärnor och nacho chips. Glutenfritt inga problem, tydligt uppmärkt.

AMEX Pontus ARN, vilket var första gången för oss var en angenäm upplevelse, god mat. Extra plus för hur personalen ordnade fram glutenfri öl till mig efter maten. En bra lounge för att äta i, men det fungerar bra att jobba från loungen också. Glutenfritt inga problem, personalen kunde guida mig igenom menyn utan att "konsultera köket", alla rätter utan en gick att få glutenfri, eller glutenfri variant av.

SAS Business T5 ARN, en bild säger mer än tusen ord, jag nöjer mig så.

Maple Lounge LHR, premiär på LHR för mig i denna lounge, extremt trevlig personal i receptionen som gav en riktigt personlig service, vi tilltalades med Mr och Mrs. GOTBound när vi lämnade loungen och önskades en fortsatt trevlig resa. Luftigt och avslappnad lounge, bra utbud av dryck, extra plus för 7up free. Höjdpunkten var duschen, trevligt inredd, mycket bra vattentryck i duschen. Själva duschen var en takmonterad rainfall shower, som var monterad ca 2,5 m upp vilket gav en bra effekt. Bodywash, schampo och balsam av bra kvalité, just bodywashen luddrade sig riktigt bra.
Vi åt inget i loungen, men utbudet såg ok ut, panini station verkade trevlig men Mrs. GOTBound var för mätt efter frukosten för att vara försökskanin. Överlag en väldigt skön ambiance i loungen.

SilverKris LHR, premiär på LHR för mig i denna lounge, trevligt bemötande av personen i receptionen. Trevlig lounge även om inredningen inte föll mig i smaken, när det gäller asiatisk inredningsdesign är det enbart den japanska som tilltalar mig, vi var i princip ensamma i loungen under första halvtimmen, en ny upplevelse för mig. Maten var riktigt god, 4/5 varma rätter var glutenfria, trevligt med glass efter maten. Kalla buffén såg trevlig ut och de färdigblandade salladerna var goda enligt Mrs. GOTBound.Tre fyra sorters öl inkl. Tiger på fat, en av mina pre-glutenintolerans favorit öl, London Pride fanns på flaska, om jag inte minns fel så fanns både Cobra och Tiger på flaska i ölkylen. Bra laddmöjligheter med uttag och USB uttag i alla fåtöljer utan de som stod utefter fönstret. Den bemannade baren var ett trevligt inslag, Singapore Sling var välblandad och god enligt Mrs. GOTBound. Glutenfritt inga problem, tydligt uppmärkt och ytterligare alternativ fanns by request.

Hotel;
DoubleTree London Tower Bridge var en trevlig ny bekantskap, med Tower Hill tube station, Tower Gateway DLR station och Tower pier inom några minuters promenad. Vårt King DeLuxe var av det mindre slaget men fyllde sin funktion, extra plus för skön säng. Frukosten på hotellet var en höjdpunkt, bra råvaror och vällagad. Ett bra utbud av både kallt och varmt. Glutenfritt inga problem (made to order),
Execloungen var ungefär lika stor som vårt vardagsrum hemma, vi var aldrig där under "evening canapes (18:00-20:00)", vi kom dit kl 20:00 på lördagskvällen och då var alla spår bortstädade. Loungen är öppen till 23:00, te, kaffe och läsk tillgängligt.
Personalen, från check in, frukost till check ut personalen var riktigt bra, alltid glada och serviceinriktade.

Jag och Mrs. GOTBound vill tacka Er för att ni följt med under vår resa.

EK
För den som undrar, Plus skylten flyttades bak en rad efter att passageraren i 6A påtalat detta till FA'n som skötte Plus delen, han fick ingen åthutning ;).


 

palmen

Moderator
Kul med en liten tvist med att rese och äta/dricka glutenfritt. Ger en extra dimension med ett ämne som inte lyfts direkt frekvent.

SAS Irland verkar för det mesta leverera en jämn service, där har nog mainland SAS något att titta på hur man kan jobba.
 
Toppen