Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Så tight blev det inte, fick vänta i loungen till 0720 typ innan bi kördes bort till E-gater där ni säkerhetskontroll görs (oklart varför, någon som vet?).
20190727_072445.jpg

Ombord nu och det är mer eller mindre fullt i First. Lite dompa och pralin i väntan på avgång...
20190727_073949.jpg

Färgen på Rimova kittet kan man ju ifrågasätta, var det slut på alla andra färger vid tillverkning? Känns lite som den klassiska skolmaten, "man tager vad man haver".
20190727_073804.jpg

Fan vilket sunkigt hotell vid Narita jag bokat, liknar typ finlandsfärja inne och stinker rök på många våningsplan. Hade på något sätt lyckats bokar ett rökrum, var helt olidligt. Gick ner till receptionen för att få ett non smoking room, hotellet var full så det gick inte påstod man. Bad att få checka ut på en gång så jag kunde byta hotell, magiskt så fanns det då ett rum för ickerökare tillgängligt. Hade tänkt bo på Hilton, men det och Radisson var fullbokat för någon vecka sedan (men nu finns rum). Lesson learned, Hotel Nikko Narita har sjukt små rum, men de var schysta och ändrades till ett non smoking room.

Har tagit mig ut till Narita Town nu för att dricka lite öl på Jet Lag Club, ett måste att besöka om man har en natt här. Väldigt lite folk nu vid 21 dock.

Passade på att checka in min 3000e unika öl också! Stannade på 2999 igår i Bangkok.

Attachments

• 20190727_202154.jpg
    20190727_202154.jpg
    83,3 KB · Visningar: 246
Tack för en riktigt bra rapport (EDIT: reseberättelse eller “round-the-world story” kanske låter bättre) ! Finns ju många tips och ideér inför nästa resa !

Ser fram emot fortsättningen :)..

Å där ligger man i lä. Har nog bara en bortåt 1 500 än så länge.
Och, vilken håller du som No 1 ?
Har min absoluta favorit i (tror jag numer nedlagda) Waldschmidt Pils, Wetzlar
Svårt att säga vad som är bästa ölen, finns så många olika stilar.
Zenne y frontera på 3F
Saint Lamvinus 2002 (enda ölen jag fått ståpäls av)
Grower's Pale ale från Alvarado, bara några minuter gammal på fat.

Finns många andra öl som klockar in högt, tex FO från Bottle Logic, Motor Oil från Alvarado samt deras första anniversary ale.

Toppen