Senaste nytt

Semi-live 6 dagar, 8 länder, 70 olika öl (minst)

efter lite poolhäng, dusch och kaffe så gav vi oss ut igen. Men först boka taxi till Changi imorgon. Avfärd 4:30, puh. Men vi sov väl bara ett par timmar på flyget hit så ska nog komma i säng tidigt idag.

Första stoppet på kvällspromenaden american taproom (Waterloo, finns 3, tror jag olika).

Först ut:
IMG_4386.jpeg

Väldigt god.

Sen en brut ipa (inte min favvis egentligen), Savage brut från double vision brewing, var ”njae” rakt igenom
IMG_4387.jpeg

Sedan en koreansk öl, svårt att översätta så blir bilder.
IMG_4400.jpeg
IMG_4388.jpeg

Skulle haft med en alkomätare @Tamas men risken vore ”go for 70” Skulle spruckit för längesedan med promille vetskapen…

Nu har vi gått (yes vi kryper inte riktigt ännu) 200m längre bort till Alchemy. De har en förkärlek för Rocky Ridge brewing här.

Inte jättebekant med dem så får botanisera lite. Börjar med denna:

IMG_4405.jpeg

Verkar vara ”rocky” transport från down under då de flesta burkarna var tilltyglade…
Men god, det var den. Stannar kanske på nån mer….

Storebror Squeeze gillade också vad han såg så hämtade ett par till (jobbar man med supply chain vet man avropet måste förekomma behovet), så kvällens avslutningsnummer blir nu:

image.jpg

Jag är agitatorn för IPA/NEIPA men han hittar alltid sätt komma med den ena käftsmälls-stouten efter den andra.

Blir bra kvällsmat det här. Sängdags estimerat till 20:00.

På vägen från Alchemy till hotellet eftersöktes toalett. Almost Famous är ju på väg hem… jaja. Får blit ett par pilsner där med. Sen räcker det. På allvar….

IMG_4408.jpeg

Ingenting som stack ut men första gången jag drack något från BEERS by Bacon bros.
Båda får godkänt.
Godnatt
Nya tag imorgon

Attachments

• IMG_4409.jpeg
    IMG_4409.jpeg
    273,9 KB · Visningar: 61
IMG_4355.jpeg
IMG_4356.jpeg
IMG_4357.jpeg
IMG_4358.jpeg
IMG_4361.jpeg
IMG_4363.jpeg
IMG_4364.jpeg
IMG_4365.jpeg
IMG_4367.jpeg
IMG_4368.jpeg
IMG_4369.jpeg
IMG_4373.jpeg
Fotodump från F klass från London - BKK, mat och servicemäsdigt bland det bättre någonsin måste jag säga.

Top notch rakt igenom. Lite strul med skärm och min garderob gick inte att öppna men spelar ingen roll.

Fantastiskt käk, Magisk caviar serving, och mellanrätten med lobster och pilgrimmar var riktigt riktigt vass.
Orkade inte ens efterrätten.

Backar bandet lite… 4:00 ringde alarmet. Tidigt…
Taxi till Changi airport i Singapore sedan oerhört snabbt och smidigt med passkontroll, 100% automatiserat och 25 öppna fållor. Inte en människa!

En Cass öl, (kass i smak med) hann vi med.
IMG_4410.jpeg

Boarding. Äta, ett par glas Castelnau champagne. Sen sova ett gäng timmar, storebrir hann med Suntory premium malt öl, jag fortsatte sova.

Väl i Tokyo var det galen kö i passkontrollen tog gott och väl över en timme. Sen lite osynk med Narita express så var inte i stan förrän 17:15.

Bestämde oss gå de 1.2km det var tilp hotellet. Oerhört varmt och kvavt.
Fördelen att hotellet ligger utmed järnvägen är att här finns massor med bra ställen för mat/dryck under rälsen.

Hittade aleworks Tokyo taproom på halva vägen till hotellet. Perfekt!

IMG_4422.jpeg

IMG_4423.jpeg

Mysigt och trångt med 6-8 sittplatser och gammal arcade gaming maskin.

Här lyckades vi hitta ett par bra öl.
Haze is dead ipa 7% Och T.A.S.t.Y ipa. Båda goda.

Köpte med oss ett gäng och på hotellet tog vi denna:

IMG_4424.jpeg

Oerhört god.

Duscha och göra sig redo för mat. 2-3 ställen vi kollat upp var smockfulla men hittade ändå ett sushiställe som var riktigt gott.
Två asahi var till det.
IMG_4425.jpeg
IMG_4426.jpeg
IMG_4427.jpeg
IMG_4428.jpeg
IMG_4429.jpeg

Toppen