Senaste nytt

Semi-live 6 dagar, 8 länder, 70 olika öl (minst)

Kvällens sista är en Heartland från Kirin…
IMG_4439.jpeg

Update lördag…
Efter gymmet en timme blev det frukost, 10-15min kö för att få ett bord känns rätt B.
Bor för övrigt på Mercure Hibiya park, som annars är fint.

Efter promenad i Hibiya park och besök vid kejserliga palatset så gick vi mot Muji föagship store… lista hemifrån. If you know you know…
Här har de även Muji hotel, bakery, diner etc.
Sugna på något kallt då det är galet varmt.
Man kan säga de hade en kall variant av kaffe

IMG_4456.jpeg

Serverad i pappmugg var denna coffee ale.

Sen lite promenad.
Fortsatt varmt så dricka-paus nödvändigt

IMG_4462.jpeg
IMG_4463.jpeg

IMG_4465.jpeg

Annat trevligt litet ställe. Bra-nånting på japanska jag inte fattade men nånstans såg jag BRA-stand skrivet.

Ett par nya trevliga bekantskaper här och köp för medtagning av 3-4 öl.

Matdags, vi tänkte ta Yakitorin som var full igår men stängt lunchtid. Så fick hitta något annat.
IMG_3706.jpeg

IMG_3704.jpeg

Fick inte med vild på resten men var charcoal grilled tuna, chicken, pork och beans. Gott och prisvärt. Sake 3-pack och suntory musashino öl.

Här smakade vi den första:

image.jpg

Väl i Shibya besöker vi nu (live) Mikkeller…

IMG_4485.jpeg

Crooked moon astrophobia Dipa, 8% oerhört god Likaså Finnack rolling in the clouds hazy ipa 7.1%.

Sen gick jag och offrade lite till porslinsguden, och japp, kommer man tillbaka när storebror Squeeze fått beställa kommer det in mörka grejer…
IMG_4491.jpeg

Cyad woodii cofee imperial stout, 9% men han har lärt sig man då får para med något svagare.
Track brewing (från Manchester) Sonoma session IPA på 3,8%. Hands down den godaste ”mellanölen” man druckit.

IMG_4493.jpeg
IMG_4494.jpeg
IMG_4495.jpeg
IMG_4496.jpeg
IMG_4497.jpeg
Vandrade runt på pub crawl i Shibya.
Good beer faucet, helt ok platser men deras ”loaded nachos” var overpriced…
Starwatcher som på bilden och en Natsu no Kimagure båda var väl ok.

Efter det till KILN, inte alls bra. I princip bara tyska öl. Dock kunde man beställa 3 liters glas om man ville. Vi var inte sugna så en Snowfresh från österrike och

IMG_4498.jpeg

Toppen