Senaste nytt

[Semi-live] Ännu än tomte till Chicago (eller vem drog proppen ur SK-IT)

Taggen

Medlem
Kamrater,

Detta kunde blivit den kortaste reserapporten någonsin tack vare en blond dam som tyckte att hon skulle kapa ett gäng bokningar och göra till sina. Lyckligtvis så verkade problemet inte innebära att boardingkort inte kunde fås ut i automaterna på flygplatsen så nu är jag på väg ner mot Köpenhamn iaf. så får vi se vad för överraskningar som väntar där med tanke på SAS statistik av att ställa in flyg till Chicago i februari.

Det verkar dock som om Chicago har en magisk dragning på BC:are i Jan-Feb vilket säkert inte alls har med tillgång på awards att göra. Med tanke på mängden som åkt så kanske det är dags för en årlig BC-träff i Chicago. Det finns en del restauranger och barer att välja på och då vädret främst främjar inomhusaktiviteter så kan det bli bra.

Började bra när jag försökte ansluta mig till planets wifi....

{"message":"failure to get a peer from the ring-balancer"}

Ni som pratar detta språk kanske kan tolka felmeddelandet men det ser ut att ha och göra med J.R.R Tolkien.

Flygvärdinnan lyckas också glömma vem som skulle ha en flaska vatten och någon dryckesvagn skicka de inte ut utan det serveras bara Te/Kaffe till frukosten. Det blev ju hackade igår av Marie så det kanske spelar in.

Resan började förvisso igår redan med flygbussen till Arlanda som avgår nästan direkt utanför kontoret och en natt på Radisson Blu, sky City. Jag har flyttat en bit söderut och alla Stockholmare vet att flyttar du söderut så ökar risken med att ta sig till Arlanda i tid men främst var det för att jag hade en semi-fakir nästa morgon. (SK1417 07:10 är ingen riktig fakir)

Redan boarding completed till Chicago. Jag återkommer med bilder och mer info.

Ha de
 

Taggen

Medlem
Så, uppe i luften och wifi igång.

Start av resa i en tom flygbuss till Arlanda.

IMG_7308.jpg


Jag har gjort en observation när det gäller mig och bo på Radisson i Sky City. Detta är andra gången det händer något skumt som innebär att jag får gratis frukost. När jag var på Milagerun i Nov 2021 så hade tagit mina skjortor från rummet när jag kom tillbaka för andra natten. Jag kunde fortfarande komma in i rummet med min nyckel så jag ver inte ut-checkad men skjortorna var borta. De hade ingen bra förklaring och skjortorna återfanns snabbt så det blev en gratis frukost. Igår hade jag bokat via Booking.com mindre än 48 timmar innan ankomst och trots att Booking.com redan reserverat beloppet så drog de ett högre belopp när jag checkade in då jag hade delbetalat med pay wallet via Booking.com. Jag påtalade detta och de reverserade min betalning och just det, gratis frukost som kompensation. De hade glömt att dra beloppet från Booking.com eller något sådant var förklaringen.

Rummet på Radissson


IMG_7311.jpg


Skithus

IMG_7313.jpg


Hotellets generositet visade inga gränser på Alla Hjärtans Dag.

IMG_7314.jpg


Utsikt

IMG_7316.jpg


Mat från den lokala restaurangen. Ätbart men inte mer.

IMG_7317.jpg


Breakfast of Champions

IMG_7322.jpg


Utbud

IMG_7323.jpg
 

Taggen

Medlem
Jag skall altså till Chicago och det blev Intercontinental Magnificent Mile den här gången då när jag var på Bali och bodde på IC Bali resort så köpte jag IC One Rewards Ambassadeur (Platimum med lite extra) för 200$ vid bokningstillfället vilket lönade sig redan då pga. som ambassadeur så är en uppgradering garanterad. Jag såg nu när jag checkade in på hotellet att jag blivit uppgradera även denna gång från ett Classic-rum till ett Premium City View-rum. Hotellet är bokat med Points & Cash och värdet ser ut att bli bra trots det enorma irritationsmoment som vissa hotell håller på med i USA som innebär att det tydligen är fruktansvärt svårt för dem att presentera ett slutpris inkl. skatter och diverse bluffavgifter som att få tillgång till wifi och poolen så vi får se vad det slutliga priset blir.

Vi har börjat inflygning till Köpenhamn och nu väntar 7 timmar med jobb från SAS Gold-loungen fram tills SK9... ja, vi får se hur det blir. Just nu ser det bra ut.

In-check som fungerade med rätt namn och inte Marie.
IMG_7319.jpg


Lycka! Nu kan vi åka trots Marie.

IMG_7325.jpg


Morgon i Sky City

IMG_7326.jpg


Skön snubbe. Shorts, flip-flops och tisha.


IMG_7328.jpg


Då frukost intagits på hotellet och kvalitén på maten i SAS Gold Lounge är..... ja, ni vet, så blev det bara en kopp kaffe innan det var dags att gå bort till F36.


IMG_7331.jpg


Bordat SK1417 och det blev som väntat en egen 3:a i Plus.

IMG_7332.jpg


Grått och trist på Arlanda.

IMG_7334.jpg


Bättre här uppe

IMG_7337.jpg


Bra där SAS, gate change i appen efter boarding completed. Känns som det är lite för sent då.



IMG_7335.jpg


Lika grått på Kastrup

IMG_7338.jpg


Några observationer som jag noterade till följd av Marias önskan att flyga så mycket från MMX var att de kontrollerade ID mot boardingpass på Arlanda och på Kastrup väntade poliser för att kontrollera pass och boardingpass så detta var faktiskt hyfsat snabbt agerat för att undvika att någon obehörig utnyttjar luckan.

På Kastrup väntade loungen och jobb hela dagen med möten non-stopp i fyra timmar vilket gick över förväntan trots att jag inte fick ett guest office förän de sista två timmarna. Att ouppfostrade individer inte förstår att använda hörlurar när man tittar på youtube är ett gissel men jaja. Det var inte porr som i @Tonton 's fall så det var ok.
 

mha321

Medlem
Vi är många i Chicago till helgen alltså. Hur många har fått sina flyg inställda hittills? Denna vecka so far har de ställt in 2st sk943 från cph och 1dr sk945 från Stockholm. Ingen dag har båda flygen gått även om det jusg nu är planerat för båda från fredag då känns det inte direkt oväntat om någon av dem ryker där..
 

Taggen

Medlem
Vi är många i Chicago till helgen alltså. Hur många har fått sina flyg inställda hittills? Denna vecka so far har de ställt in 2st sk943 från cph och 1dr sk945 från Stockholm. Ingen dag har båda flygen gått även om det jusg nu är planerat för båda från fredag då känns det inte direkt oväntat om någon av dem ryker där..
Jepp, jag har Stockholmskärran direkt på Söndag så vi får se hur det blir.
 
Toppen