Senaste nytt

Sembl och Senator, ut på tur, aldrig sur...

En liten summering såhär på morgonkvisten. Klockan är 06.05 EDT och jag har jobbat i en halvtimma redan. Snart dags att röra på sig till gymmet och frukosten... @Golfkillen det finns hur mycket som helst, men om vi tittar inom 20-25min promenad från hotellet:

BARER
Dear Irving på Irving's Place - ingen i New York har gjort en bättre Whiskey Sour. Fråga efter deras Old Fashion, du kommer få en chock :)
The Standard - både Biergarten och baren är trevliga
Takbaren på Eataly har bra öl

MAT
Jag är väldigt förtjust i The Spotted Pig
Jag tycker en resa upp till Red Rooster (då talar vi 25-30min med Subway). Det går expresståg upp dit
Eataly är också bra

Det finns hur mycket annat som helst, men en bra start..

En liten summering såhär på morgonkvisten. Klockan är 06.05 EDT och jag har jobbat i en halvtimma redan. Snart dags att röra på sig till gymmet och frukosten... @Golfkillen det finns hur mycket som helst, men om vi tittar inom 20-25min promenad från hotellet:

BARER
Dear Irving på Irving's Place - ingen i New York har gjort en bättre Whiskey Sour. Fråga efter deras Old Fashion, du kommer få en chock :)
The Standard - både Biergarten och baren är trevliga
Takbaren på Eataly har bra öl

MAT
Jag är väldigt förtjust i The Spotted Pig
Jag tycker en resa upp till Red Rooster (då talar vi 25-30min med Subway). Det går expresståg upp dit
Eataly är också bra

Det finns hur mycket annat som helst, men en bra start..
Perfekt, tackar. Detta är ju en överraskning för frun. Hon tycker nog jag planerar för mycket för min F-resa senare i sommar. Så jag har nu fyra dagar på mig att ha bra ställen att gå till... High Line ligger också i närheten va?

Perfekt, tackar. Detta är ju en överraskning för frun. Hon tycker nog jag planerar för mycket för min F-resa senare i sommar. Så jag har nu fyra dagar på mig att ha bra ställen att gå till... High Line ligger också i närheten va?

Yes! High-line ligger ner vid The Standard... Allt detta inom 20-25min promenad.

Fantastisk rapportering. Fantastiska tips som ges och jag älskar inställningen till livet. Inte konstigt att ni får extra drinkbiljetter eller lite bonus LPGS på flygen.

Fantastisk rapportering. Fantastiska tips som ges och jag älskar inställningen till livet. Inte konstigt att ni får extra drinkbiljetter eller lite bonus LPGS på flygen.

Tackar ödmjukast... Det blir en paus av denna tråd från i morgon till den 28:e då vi är på igen :)

Kanske avhandlats tidigare, men vad jobbar du/ni inom för bransch(er)? Du behöver inte svara specifikt (eller inte alls för den delen), bara lite nyfiken på vad ni gör, eftersom att ni jobbar parallellt med denna rapport.

God morgon från Charleston, kortfattat ...

Upp 0412 på lördagen för att hinna med flyget 0620. Flyget till Charlotte från JFK 0620. Dial7 på plats 10 min innan avtalad tid. In på JFK, checka in väskan och 10 min senare sitter jag i Flagship och äter min frukost. Denna lounge är trevlig i och riktigt bra i Amerikanska mått mätt. Under hela min ca 30 min vistelse så var jag den enda där inne så jag kunde ha spungit omkring i boxershorts utan problem.

En snabb promenad under marken och till mitt väntande plan som var fullsatt. Väl på planet och dörrarna stängda så säger kaptenen att vi har ett mekaniskt problem. Man hör hur folk suckar, själv lutar jag mig tillbaka och slumrar till en stund. 0700 hör man att vi har en lösning på problemet och är snart på väg. Det visade sig att en "knob" hade slutat fungera på mittkonsolen. Mitt anslutningflyg till Charleston skulle avgå 0920 och nu började det till och med bli lite hårigt för mig. Nåväl, inget jag kan göra utan luta mig tillbaka på nytt med en flygtid på 1.35. Efter en mycket skakig resa och ett udda äldre par bredvid mig så var jag redo för en sprint. Enligt kapten så skulle vi parkera på D13 och jag skulle längst ut på E. Kl var nu 8.50 när vi taxade in. 0900 öppnades dörrarna och nu gällde det att slå personligt rekord och springa till gaten. Redan vid spliten efter D så fick jag mjölksyra när jag genade genom ett kafe. Men det var bara att köra på även om hastigheten föll dramatsikt. 0907 är jag vid gaten och går på som sista person innan de stänger dörren. Mission accomplished.

Lördagen bjöd på en mycket trött sembl. Det blev lunch på Jim N Nicks BBQ, handla mat för att grilla på eftermiddagen då vi skulle ha folk över. Klassiskt 4th of July krubb. Färska Brats, relish, corn on cobb, pigs in blanket, 5 layer nachos dipp etc etc.

Kvällen avslutades med några öl på en båt hos Miss sembls kollegor där man fick se en 360 vy på alla fyrverkerier runt Charleston.

*svart i rutan*

Resten fortsätter i min Charleston tråd om restaurnger då det var dags att utforska ännu ett nytt ställe.

Kanske avhandlats tidigare, men vad jobbar du/ni inom för bransch(er)? Du behöver inte svara specifikt (eller inte alls för den delen), bara lite nyfiken på vad ni gör, eftersom att ni jobbar parallellt med denna rapport.

Jag är egen konsult med långsiktiga uppdrag. Ett skäl att just denna resa blev av är att jag idag har några möten här i NYC så det gick att kombinera nytta med nöjen...

@Golfkillen, som utlovat här är detaljerna runt frullen:

Som Diamond kan jag välja mellan a la carte eller full buffé.. Med tanke på priset av $149 i natt och hade vi varit två där priset är 2 x $22 är det bra värde

37600a25a2559fa9f451b5d56ec5d103.jpg

35811ab7fc4c11a22a56336141445343.jpg

7686b426fab84ceffa4de5b39f1a8738.jpg

1a0983bc84527614dbd9ff5f8b5bd274.jpg

f99b6edf79e78af61d66cc7badff6eff.jpg

Toppen