Senaste nytt

Sembl och Senator, ut på tur, aldrig sur...

Haha, självklart skall vi sova i en säng. Jag tänkte mer som att ha ett större rum totalt.

Jag har under morgonen haft ett samtal med Front Desk om rummen. Jag har även fått se layouten och storleken på alla rum på deras karta för att besvara frågan..

Rummen är mellan 250-300 sq.ft. Tumregel är att dela detta med ca 9 så har du kvm. King Bed High Floor är tipset. Dessa är störst :)

Antingen boka det du vill ha eller boka billigast och maila hotellet.

Frullen är topnotch. Glömde kameran i morse med gjorde min McHangry som var jättegod. Förklarar senare vad detta är..

Vilka tips @Senator

Det låter som att det får bli detta! Hur ser ut runtomkring? Något att rekommendera? Vi gillar öl, mat och fancy drinkar ;). Vi skall kanske ta det via pm istället.

Angående frulle så vet jag inte något hotell som fått högsta betyg av både mig (omelett, eggs benedict, bacon etc) och min fru (bröd, bröd, dessert och sötsaker).

@Golfkillen, återkommer till dig senare under kvällen min tid.

Nu har jag hamnat i Harlem. För att vara exakt står jag utanför Starbucks på Lenox Ave och 125st Street. Jag har med andra ord promenerat 100 blocks från hotellet. Eftersom detta inte var rakt genom parken kan vi nog lägga till 25% på det :)

Gick till stor del på västsidan i dag. Normalt är jag på östsidan. Jag tycker väldigt mycket om Central Park. Blev en obligatorisk paus på The Boat House. Nu satsar jag på en lunch och öl på The Red Rooster här i Harlem...

f703d1efc8f30c1cf95dd0eca68aeb55.jpg

ed40d0af0b98dae02246bfdd7477d8c8.jpg

c1c78118c0e2f8aacafbf7cfd5e5ed09.jpg

96e6868177ccd41cddfcf162b4b2b606.jpg

477f2ca0f8d7cfa30155f945c08092f4.jpg

När Marcus Samuelsson bestämde sig för att öppna en resturang i Harlem var det säkert en del som undrade på om han var tokig.

Jag tycks minnas en intervju där han sa att en del av målsättningen var att förbättra samhället och stadsdelen Harlem med dettas "rykte". Under mina år i Stockholm har jag alltid tänkt på detta som amerikanerna kallar "the sense of community". Även stadsdelar eller små delar ("my neighborhood" på amerikanska) ser jag ofta att det finns en känsla av tillhörighet som jag saknar t.ex. i Vasastan i Stockholm.

På min promenad på denna söndag ser jag med lite avundsjuka en kulturell samhörighet. Flera generationer som kommer i sina "Sunday best" från kyrkan och sedan går ut på brunch som en grupp. De ser genuint glada ut.

Idag fick jag två bevis på att Marcus Samuelsson har lyckas: (i) jag har kommit hit sedan Red Rooster öppnade, och nu ser jag hur nya kaffebarer och restauranger öppnas runt omkring. En person vågade, nu kommer flera. (ii) Söndagar på Red Rooster handlar om Sunday Jazz Brunch. Under spelningen verkar det som nästan vem som helst kan komma med relevant information om något som är kopplat till det lokala samhälle. Idag var det en bokinsamling på en skola.

Red Rooster är ett intressant ställe. Ett ohört eklektiskt ställe: där Sverige (IKEA) blandas med Afrika, amerikanska södern och Harlem. Jag tycker maten och servicen är mycket bra. Men det är känslan av framgång som slår mig idag. Inte den ekonomiska framgången, men att en svensk kille med invandrarbakgrund kan påverka en stadsdel i New York på detta sätt. Det är imponerande på det mänskliga plan...

09f6fc317fd30a579274fd99a7ab46f5.jpg

08af7e47496dd956af2a2d548fec7184.jpg

a4441169854f150bef0a557c48a2f219.jpg

83767d3acb60965b527079a6537a6bd3.jpg

Då är jag ute och promenerar lite utan en plan för dagen. Sitter nu i Bryant Park med en kaffe och funderar på om jag skall ta mig till Bronx för matchstart 13.05...... Yankee Stadium lockar på en dag som idag..

New York Public Library är en av mina favoritbyggnader i NYC

6a8ffc25b908509c390c82fc853259cb.jpg

728914e2a6c4e687a1b7396bb4819ef6.jpg
Ah, Bryant Park är en liten oas under sommaren. Visar de fortfarande utomhusbio under sommarkvällarna?

När Marcus Samuelsson bestämde sig för att öppna en resturang i Harlem var det säkert en del som undrade på om han var tokig.

Jag tycks minnas en intervju där han sa att en del av målsättningen var att förbättra samhället och stadsdelen Harlem med dettas "rykte". Under mina år i Stockholm har jag alltid tänkt på detta som amerikanerna kallar "the sense of community". Även stadsdelar eller små delar ("my neighborhood" på amerikanska) ser jag ofta att det finns en känsla av tillhörighet som jag saknar t.ex. i Vasastan i Stockholm.

På min promenad på denna söndag ser jag med lite avundsjuka en kulturell samhörighet. Flera generationer som kommer i sina "Sunday best" från kyrkan och sedan går ut på brunch som en grupp. De ser genuint glada ut.

Idag fick jag två bevis på att Marcus Samuelsson har lyckas: (i) jag har kommit hit sedan Red Rooster öppnade, och nu ser jag hur nya kaffebarer och restauranger öppnas runt omkring. En person vågade, nu kommer flera. (ii) Söndagar på Red Rooster handlar om Sunday Jazz Brunch. Under spelningen verkar det som nästan vem som helst kan komma med relevant information om något som är kopplat till det lokala samhälle. Idag var det en bokinsamling på en skola.

Red Rooster är ett intressant ställe. Ett ohört eklektiskt ställe: där Sverige (IKEA) blandas med Afrika, amerikanska södern och Harlem. Jag tycker maten och servicen är mycket bra. Men det är känslan av framgång som slår mig idag. Inte den ekonomiska framgången, men att en svensk kille med invandrarbakgrund kan påverka en stadsdel i New York på detta sätt. Det är imponerande på det mänskliga plan...

09f6fc317fd30a579274fd99a7ab46f5.jpg

08af7e47496dd956af2a2d548fec7184.jpg

a4441169854f150bef0a557c48a2f219.jpg

83767d3acb60965b527079a6537a6bd3.jpg
RR är en ikon för många av oss svenska kockar som besökt New York. Åh det ser ut som om det är samma dam som spelade idag som när jag var där i januari 2014. Vilken skön söndagskänsla det gav!

Vi har en ny vinnare! Storfavoriten förlorade till en kille som knappt är 165cm och 65kg! 62 varmkorv med bröd på 10 minuter! Sjukt!

19f914f2a74b8f9857b4bb469cbe589f.jpg

Kan meddela att "The Standard" i Hong Kong hade en notis med bild om detta i event i dagens upplaga. Nej, det var ingen förstasidesnyhet:D

Toppen