Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Den var på 150kr tidigare också för Top och Red.

Enligt en medarbetare i reseptionen jag pratade med i morse så är inte alla förmåner publicerade och hon trodde att det enda som försvinner är välkomstgåvan (?).
Ingen förlust om välkomstgåvan är verkligen hit and miss om detta fungerat under mina senaste 2,5 åren som RED Level.

Jag fick btw som RED konverterat till "True Friend" - Undra vilka som fick "Best friend" :D

Ingen förlust om välkomstgåvan är verkligen hit and miss om detta fungerat under mina senaste 2,5 åren som RED Level.

Jag fick btw som RED konverterat till "True Friend" - Undra vilka som fick "Best friend" :D
Jag blev också konverterad till True Friend som Red. Jag misstänker att man ska ha dom 100 kvalificerande nätterna för att bli Best Friend (jag hade "bara" 97 kvalificerande nätter).

Kollegan blev best friend. Han har bott mer än mig senaste året så han hade över 100 nätter.

Som flera skrivit så verkar ju välkomstgåvan vara det som plockats bort, i övrigt verkar det ju i stort sett vara nästan det samma som förut.

Dock noterar jag att det verkar finnas möjlighet att samla ihop fler poäng till frinätter i detta nya program jämfört med det tidigare, i alla fall för mig själv som tidigare RED och nu Best Friend. Som jag tolkar det hela så får jag ju fortfarande 3 poäng/SEK, men dessutom en "Friendsboost" på 50%, vilket ju då i realiteten bör motsvara 4,5 poäng/SEK? Och, om man väljer bort Restaurangvouchern till fördel för poäng så får man numera 1250 poäng per natt istället för 1000 poäng som tidigare. Då blir det ju i slutändan 1,5 poäng/SEK + 250 poäng/natt extra jämfört med hur det var innan, om jag nu lyckats tolka detta rätt förstås :)

Som flera skrivit så verkar ju välkomstgåvan vara det som plockats bort, i övrigt verkar det ju i stort sett vara nästan det samma som förut.

Dock noterar jag att det verkar finnas möjlighet att samla ihop fler poäng till frinätter i detta nya program jämfört med det tidigare, i alla fall för mig själv som tidigare RED och nu Best Friend. Som jag tolkar det hela så får jag ju fortfarande 3 poäng/SEK, men dessutom en "Friendsboost" på 50%, vilket ju då i realiteten bör motsvara 4,5 poäng/SEK? Och, om man väljer bort Restaurangvouchern till fördel för poäng så får man numera 1250 poäng per natt istället för 1000 poäng som tidigare. Då blir det ju i slutändan 1,5 poäng/SEK + 250 poäng/natt extra jämfört med hur det var innan, om jag nu lyckats tolka detta rätt förstås :)
Den känns som lite lurig. Gissar att dom menar att man får 3 poäng istället för 2 på dom lägre nivåerna = 50%. Men som sagt helt en gissning.

Pratade med kundtjänst nu och tyvärr så är fri access till coworkingytor samt tillgång till gymmet borttaget. Men dom skulle vara öppen för att återinföra detta om många "uttrycker att det är ett dåligt beslut".

Den känns som lite lurig. Gissar att dom menar att man får 3 poäng istället för 2 på dom lägre nivåerna = 50%. Men som sagt helt en gissning.

Pratade med kundtjänst nu och tyvärr så är fri access till coworkingytor samt tillgång till gymmet borttaget. Men dom skulle vara öppen för att återinföra detta om många "uttrycker att det är ett dåligt beslut".
Så tolkar inte jag det, det står ju fortfarande i medlemsvillkors-tabellen att jag får 3 poäng/SEK precis som tidigare, plus denna nya översikt där det står att man (dessutom, är min tolkning) får 50% Friendsboost som True eller Best Friend.
1724757487410.png

Förresten, någon som vet vad som händer med de bonuspoäng man tidigare fick om man bokade på webben, hittar ingen info om det på de nya sidorna?

Om den bonusen är borttagen så är det ju nu faktiskt en (om än liten) försämring poängmässigt, även om man nu får 1000 poäng/natt som TRUE och 1250 poäng/natt som BEST jämfört med 850 poäng/natt som TOP och 1000 poäng/natt som RED, om man väljer bort restaurangvoucher. Tidigare kunde man ju som TOP få 850+250=1100 poäng/natt och som RED få 1000+300=1300 poäng/natt, förutsatt att man bokade på webben.

Då var det slut med gratiskaffet också då.. För de få som sagt de skulle ha betalt jag jag sagt det varit en coworking-kaffe.

100nätter är mycket om man inte har turen att bo mycket bägge perioderna de gett dubbla kvalificerade nätter

Toppen