Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Känns ju inge vidare att precis ha kvalat in igen (juli) för ny period som red (86 nätter) och sedan inte få behålla högstanivån resterande tid. Verkar dock ha fått någon bonus då jag "saknar" 202k poäng för högsta nivån.

100nätter blir tufft (gör ca 125 nätter/år) om man inte råkar träffa att det är scandic man bor precis de två gånger per år som de kört dubbla nätter kampanjer på.
Blir nog mer strawberry och bw för min del from nu..

Förresten, någon som vet vad som händer med de bonuspoäng man tidigare fick om man bokade på webben, hittar ingen info om det på de nya sidorna?

Om den bonusen är borttagen så är det ju nu faktiskt en (om än liten) försämring poängmässigt, även om man nu får 1000 poäng/natt som TRUE och 1250 poäng/natt som BEST jämfört med 850 poäng/natt som TOP och 1000 poäng/natt som RED, om man väljer bort restaurangvoucher. Tidigare kunde man ju som TOP få 850+250=1100 poäng/natt och som RED få 1000+300=1300 poäng/natt, förutsatt att man bokade på webben.
Dessutom kan man tolka det som att det bara ger nivåpoäng. I så fall är ju risken att poängen vaskas ifall man kommer upp i nivå ändå. Jobbigt att behöva gissa, särskilt i början på året.

Var Red Level och har nu istället blivit Best Friend.

Har jämför lite förändringar som och hur jag ser på dem.

Förbättringar
Fri Mocktail för barn under vistelse, samt Boost för barn - Har bott med barn som Red Level och då fick dottern fria mocktails, så ingen skillnad även om det inte stod som förmån när man var Red Level. Oavsett är det en förmån som för mig användes väldigt sällan och inte värderades högt.
Restaurangvouver - Ökad från 150kr till 200kr. Jag ser det mer som en indexering då priset på restaurangen ökat
Frukost 2 för 1 - Som red level har jag ändå alltid fri frukost så jag betalar inget.

Försämringar
Träna på hotellet även när man inte bor där. Något jag uppskattat rätt mycket. Har ofta kombinerats med en gratis frukost. Rätt märkligt att de dragit in denna förmånen, kan inte vara speciellt kostsam för dem. Otroligt sällan det är mycket folk på gymmen.
Fri coworking - samma sak här, verkar dumsnålt om dra in denna förmån då det inte kan vara en stor kostnad att vi Red Levels sitter i lobbyn och jobbar och tar en kaffe några gånger per år när man inte bor på hotellet.
Present på rummet - Tvetydigt vad jag tycker att detta försvinner. Det är väldigt varierande vad man får när man checkat in. Rätt trevligt ändå när det står en ramlösa och lite godis. Men kan förstå att det ställer till det att de behöver ha koll på vilka rum som Red Levels och Top Floors skulle ha och i förväg placera ut gåvorna.

Sammantaget överväger försäkringarna. Har svårt att förstå varför de drar in gym och coworking. Ställde frågan i morse på hotellet och de förstod inte heller varför det skulle dras in då de knappast har påverkat dem.

Står nu i valet och kvalet att istället gå tillbaka till Strawberry där jag tidigare lagt mycket nätter.

Frukost 2 för 1 är ju lite småtrevligt om jag tolkar det rätt. Har det funnits förut? Innebär det att man kan bjuda en på frukost om man själv är gäst så länge personen ifråga är medlem?

Dessutom kan man tolka det som att det bara ger nivåpoäng. I så fall är ju risken att poängen vaskas ifall man kommer upp i nivå ändå. Jobbigt att behöva gissa, särskilt i början på året.
Har nu pratat med medlemsservice, och de bekräftar att bonus för bokning på webben är bortplockad numera. Det är dock tydligen redan många som klagat på bland annat detta, och speciellt folk på de högre nivåerna har klagat och sagt att man uplever att det nya programmet är en försämring jämfört med tidigare. Beskedet medlemsservice fått är att ledningen säger att man "ska se över detta", vad nu detta betyder...

Vad jag kan se så är förmånen på tidigare Top/Red att kostnadsfritt ta med husdjur borta?

Samt att som Red uppgradera någon annan till Top?

Har vänstrat lite med Scandic efter Coop tog bortmöjliheterna att växla jordgubbs-poäng.
Han joba mig upp till 3:rd floor, vart nivå 4 nu.

Tycker nya programmet verkar förvirrat och för många nivåer, men man får väl ge det lite tid.

Toppen