Jo, men det är nog om man inte bor på hotellet som åsyftas. Det ingick i top level tidigare.Noterar att högsta nivån har förmånen ”gratis frukost alltid”.
Hittills har väl frukost alltid ingått i rumspriset på Scandic?
Den var på 150kr tidigare också för Top och Red.Nu är ändringen genomförd och till sist finns en del information. Mitt Red level mappades till True friend (nivå 6) och barchecken ökade därmed från 125 kronor till 150 kronor. Gratis frukost finns kvar men tillgång till coworkingytor och gym verkar borta. Best friend, högsta nivån, får 200 kronor i kupong.
Jag blev överflyttad från nivå 3 till Dear Friend (level 4) vilket innebar nedgradering av vouchervärdet med 25 kronor (från 100 kronor till 75). I övrigt vet jag inte om det var varken till eller från. Verkar inte som man kan få poäng istället för voucher längre?Nu är ändringen genomförd och till sist finns en del information. Mitt Red level mappades till True friend (nivå 6) och barchecken ökade därmed från 125 kronor till 150 kronor. Gratis frukost finns kvar men tillgång till coworkingytor och gym verkar borta. Best friend, högsta nivån, får 200 kronor i kupong.
Not always included, at least for some Scandic hotels in Stockholm. I have been asked to pay for breakfast on some rate at Haymarket a few years ago. I have been asked to pay for breakfast at Scandic Anglais earlier this year on a cheap rate plan. Also, Scandic Go near Stockholm Central was charging for breakfast earlier this year.Note that the highest level has the benefit "free breakfast always".
So far breakfast has always been included in the room price at Scandic, right?
Jag förutsätter att man får 1 poäng per 1 SEK? Jag hittar det inte skrivet någonstans hur många poäng man tjänar per krona. Vore inte det den mest grundläggande infon man borde berätta om sitt program?
Eller så är det jag som är blind men hittar inte den infon på förstasidan, ej på "Bli belönad", ej på "Tjäna friendspoäng", ej i "FAQ".
Aha, tack! Man skulle alltså klicka på "Bli medlem" och sedan trycka på "Medlemsvillkor" och läsa sig till paragrafen där det står. Det var jag i min enfald som trodde att sån info skulle finnas mer lättillgänglig<bild>