Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

"Restaurangkuponger gäller från det datum som står på den. Kupongen kan användas före angivet datum om notan sätts upp på rummet och kupongen lämnas vid utcheck." - ordagrant från det finstilta. så bara att sätta upp på rummet o lämna kuponger vid utcheck. Dock max 5 kuponger per nota.

Detta är ju för att en en toppis som bokat 5 nätter inte ska äta för 800:- första kvällen och betala med kuponger och sedan nästa dag avboka restan av vistelsen ;)
 
Kan hålla med flera andra här. Ju mer du bor på Scandichotell ju sämre blir det. Förmånerna som försvinner är ett enormt svek. Priserna har blivit sjukt höga. Kaffe kostar pengar. Gåva på rummet får jag högst sällan och uppgradering är lika sällsynt som björnar i Stockholm.

nu kanske det finns väldigt många som har top Level eller red Level vilket gör att personalen tröttnar eller att det blir slentrianmässigt.
 

OliT

Medlem
Var det inte fem nivåer tidigare? 1-3, Top och Red. Kvalificeringskraven på nivå 7 verkar vara ganska motsvarande Red, men ingen information om förmåner än. Misstänker att det kan bli en del försämringar.
 

Jonas F

Medlem
Var det inte fem nivåer tidigare? 1-3, Top och Red. Kvalificeringskraven på nivå 7 verkar vara ganska motsvarande Red, men ingen information om förmåner än. Misstänker att det kan bli en del försämringar.
Ja, det var väldigt vad de vill strössla med nivåer. Och så verkar det inte gå att nå nivåer förutom nivå 7 genom antal nätter utan bara mot spendering. Spännande att se vad de tänker hitta på och om de tänker kommunicera lite mer än bara genom ett mail om ändrade villkor. Känns ju som en ganska stor ändring ändå.
 

Highbury

Medlem
Såg också att det verkar gå över mot spendering för att nå olika nivåer. Kan det vara så att de försöker locka fler till deras kreditkort och att faktiskt det kan bli mer intressant?
 

tjompis

Ny medlem
Såg också att det verkar gå över mot spendering för att nå olika nivåer. Kan det vara så att de försöker locka fler till deras kreditkort och att faktiskt det kan bli mer intressant?
Punkt 2.2 i de nya medlemsvillkoren säger; "Medlemmen tjänar icke-kvalificerande poäng genom Scandic Friends MasterCard och utvalda partner. Medlemmen kan använda icke-kvalificerande poäng, men dessa räknas inte mot en högre medlemsnivå." Så, att använda kreditkortet ger ju fortfarande inga poäng som kvailficerar mot högre nivå...
 

tjompis

Ny medlem
I mailet man fick om de nya medlemsvillkoren står det bland annat; "Vi uppmanar dig att ta dig tid att läsa igenom de nya medlemsvillkoren och integritetspolicyn för att förstå dessa förändringar fullt ut. Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp." Jag börjar fundera på hur förmånerna kommer se ut i dessa nya nivåer, om vissa förmåner kommer försvinna, om det tillkommer några nya, och vilka förmåner som hör till vilka av nivåerna. Jag kontaktar därför först Scandic Friends medlemsservice, och senare även den "vanliga" kundservicen, men bägge säger att de inte har någon information om detta. Jag frågar när information om nivå-specifika förmåner för de nya nivåerna ska komma, men det har de heller ingen information kring. Och, vid den slutliga frågan om varför man väljer att skicka ut info om nya/ändrade nivåer och hänvisar till kundservice vid frågor, utan att kundservice kan svara på frågor och utan att informera om nivå-förmånerna eller när besked om det kommer, så har de ju naturligtvis heller inget svar.

Detta börjar kännas som förra gången när man införde "Red level" eller när man i början av 2018 skickade ut medlemsmail om att det fanns "chans till Livstidsmedlemskap på Top Level", utan att kunna redovisa kriterierna för det. Scandic verkar ha en fabläs för att försöka skapa en hype eller nyfikenhet, men jag är rätt säker på att de flesta medlemmar liksom jag mest bara känner irritation och frustration :)
 

Jonas F

Medlem
I mailet man fick om de nya medlemsvillkoren står det bland annat; "Vi uppmanar dig att ta dig tid att läsa igenom de nya medlemsvillkoren och integritetspolicyn för att förstå dessa förändringar fullt ut. Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp." Jag börjar fundera på hur förmånerna kommer se ut i dessa nya nivåer, om vissa förmåner kommer försvinna, om det tillkommer några nya, och vilka förmåner som hör till vilka av nivåerna. Jag kontaktar därför först Scandic Friends medlemsservice, och senare även den "vanliga" kundservicen, men bägge säger att de inte har någon information om detta. Jag frågar när information om nivå-specifika förmåner för de nya nivåerna ska komma, men det har de heller ingen information kring. Och, vid den slutliga frågan om varför man väljer att skicka ut info om nya/ändrade nivåer och hänvisar till kundservice vid frågor, utan att kundservice kan svara på frågor och utan att informera om nivå-förmånerna eller när besked om det kommer, så har de ju naturligtvis heller inget svar.

Detta börjar kännas som förra gången när man införde "Red level" eller när man i början av 2018 skickade ut medlemsmail om att det fanns "chans till Livstidsmedlemskap på Top Level", utan att kunna redovisa kriterierna för det. Scandic verkar ha en fabläs för att försöka skapa en hype eller nyfikenhet, men jag är rätt säker på att de flesta medlemmar liksom jag mest bara känner irritation och frustration :)
Haha. Bra försök. Men det måste väl komma någon mer information? Vad är det här för konstigt sätt att kommunicera ändringar i programmet? Om det hade varit någon lite grammatisk ändrig i texterna eller ett förtydligande på någon punkt i villkoren hade jag ju förstått ett sånt här mail. Men inte när man helt verkar göra om nivåkriterierna och sen inte får veta något mer om vad de olika nivåerna ger för förmåner eller hur övergången från nuvarande nivå till nya ska gå till osv. Då måste ju något mer informationspaket vara på gång? Men klantigt att skicka ut villkoren innan det är klart.
 

Mhnn

Ny medlem
Pratade nyss med kundtjänst också. Enligt han jag pratade med så hade inte de heller fått någon information om vad förändringar som ska ske.
Bad dom iaf att framföra mina klagomål till berörd avdelning.
Lär väl gissningsvis bli en markant försämring för mig som bor på de billiga scandichotellen och ligger precis runt/över red gränsen (red i princip sedan det infördes)
 
Toppen