I mailet man fick om de nya medlemsvillkoren står det bland annat; "Vi uppmanar dig att ta dig tid att läsa igenom de nya medlemsvillkoren och integritetspolicyn för att förstå dessa förändringar fullt ut. Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp." Jag börjar fundera på hur förmånerna kommer se ut i dessa nya nivåer, om vissa förmåner kommer försvinna, om det tillkommer några nya, och vilka förmåner som hör till vilka av nivåerna. Jag kontaktar därför först Scandic Friends medlemsservice, och senare även den "vanliga" kundservicen, men bägge säger att de inte har någon information om detta. Jag frågar när information om nivå-specifika förmåner för de nya nivåerna ska komma, men det har de heller ingen information kring. Och, vid den slutliga frågan om varför man väljer att skicka ut info om nya/ändrade nivåer och hänvisar till kundservice vid frågor, utan att kundservice kan svara på frågor och utan att informera om nivå-förmånerna eller när besked om det kommer, så har de ju naturligtvis heller inget svar.
Detta börjar kännas som förra gången när man införde "Red level" eller när man i början av 2018 skickade ut medlemsmail om att det fanns "chans till Livstidsmedlemskap på Top Level", utan att kunna redovisa kriterierna för det. Scandic verkar ha en fabläs för att försöka skapa en hype eller nyfikenhet, men jag är rätt säker på att de flesta medlemmar liksom jag mest bara känner irritation och frustration