Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Marcusen

Medlem
Någon som kan uttala sig om hur man blir bemött med status på Scandic utanför sverige? Är det bättre än hemmavid där man är som luft trots status :)
 

011430121

Medlem
Någon som kan uttala sig om hur man blir bemött med status på Scandic utanför sverige? Är det bättre än hemmavid där man är som luft trots status :)
Det är väl som i Sverige vem som man möter i te.x. receptionen eller i frukostmatsalen.
Bodde veckan för jul på Scandic Kurfürstendamm i Berlin fick en bra uppgradering, men personalen tysk strikta
Scandic Webers i Köpenhamn trevlig och glada i receptionen ibland svensk personal.

Dessvärre kan jag inte svara på alla hotell utanför Sverige.
 

maswan

Medlem
Någon som kan uttala sig om hur man blir bemött med status på Scandic utanför sverige? Är det bättre än hemmavid där man är som luft trots status :)

Nu har jag inte haft högre än 2nd/3rd floor, men det är ingen skillnad i norden vad jag har märkt (jag har en rätt jämn fördelning av mina nätter i de nordiska länderna förutom island). Du får dina restaurang-vouchers, annars är det ingen skillnad mot ostatus.
 

JohanE

Medlem
Jag ska bo flera nätter i rad på ett Scandic hotell och kan då välja voucher som gåva istället för poäng. Min fråga är om man en voucher per natt man bor där och kan man använda alla vouchers vid en och samma måltid?
 

Marcusen

Medlem
Jag ska bo flera nätter i rad på ett Scandic hotell och kan då välja voucher som gåva istället för poäng. Min fråga är om man en voucher per natt man bor där och kan man använda alla vouchers vid en och samma måltid?
Ja, men dom kan inte användas innan dom börjat gälla, dvs du kan inte använda alla första kvällen, men däremot sista. (Men det känns lite si och så med det, ibland går det utmärkt)
 
Ja, men dom kan inte användas innan dom börjat gälla, dvs du kan inte använda alla första kvällen, men däremot sista. (Men det känns lite si och så med det, ibland går det utmärkt)
Alternativt kan du sätta upp restaurangnotan första kvällen (eller någon annan kväll naturligtvis på rummet) och använda alla vouchers vid utcheckning.
 
Toppen