Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Sällan det blir en ny Viking, men CDG-CPH bjöd på en, bäst jag skriver upp den så jag inte glömmer.

Följande SAS Vikingar har jag fått nöje att flyga i 2014​

737-600​
LN-RCT Fridlev Viking, LN-RCW Yngvar Viking, LN-RPA Arnljot Viking, LN-RPB Bure Viking
LN-RPF Frede Viking, LN-RPG Geirmund Viking, LN-RPH Hamder Viking, LN-RPX Nanna Viking
LN-RPY Olof Viking, LN-RRD Embla Viking, LN-RRO Bernt Viking, LN-RRP Vilborg Viking
LN-RRR Torbjörn Viking, LN-RRY Signe Viking, LN-RRZ Gisla Viking, LN-RGK Vile Viking
OY-KKS Ramveig Viking, LN-RPW Alvid Viking

737-700​
SE-RER Svein Viking, SE-RES Rut Viking, SE-RET Katarina Viking, SE-REU Folke Viking
SE-REX Lodin Viking, SE-REY Kristina Viking, SE-RJU Ubbe Viking, SE-REZ Margareta Viking
LN-RNU Hans Viking

737-800​
LN-RGB Benedicte Viking, LN-RGC Cecilia Viking, LN-RGD Dygve Viking, LN-RGE Egil Viking
LN-RGF Torolf Viking, LN-RGG Asgerd Viking, LN-RGH Odvar Viking, LN-RGI Turid Viking
LN-RPM Frigg Viking, LN-RPO Thorleif Viking (WIFI), LN-RRH Freja Viking, LN-RRJ Frida Viking
LN-RGA Svarthöfde Viking

Övriga​
OY-KAN Refil Viking, OY-KAP Viglek Viking, OY-KBK Arne Viking, OY-KFB Alfhild Viking
OY-JZA Rorik Viking, OY-JZB Palnetoke Viking, LN-RKO Sigrid Viking, OY-KAM Randver Viking

Glad åt din entusiasm, tyvärr kommer det nöjet med att flyga viking gå över fort när du börjar flyga av tvång, förhoppningsvis behöver du aldrig det. Tror faktiskt att det är ungefär 50/50 om jag skulle palla ditt tempo ens om det var business i ett premiumbolag det handlade om, F skulle nog gå...;)

Glad åt din entusiasm, tyvärr kommer det nöjet med att flyga viking gå över fort när du börjar flyga av tvång, förhoppningsvis behöver du aldrig det. Tror faktiskt att det är ungefär 50/50 om jag skulle palla ditt tempo ens om det var business i ett premiumbolag det handlade om, F skulle nog gå...;)

Så kan det vara, man har nog en helt annan känsla när man gör det på frivillig basis. Det ger mig också möjlighet att vara flexibel och hoppa över en flygning för att hitta på något annat om jag känner för det osv. Nog för att jag i efterhand mår dåligt om jag inte klarar det jag sett upp för veckan. Som exempelvis den här veckan som har gått totalt åt hel**.... Där jag hade kunnat få ihop några enkla flygningar för att ta mig närmare målet.. Men allt går inte som man tänkt alla gånger tyvärr.

Samtidigt vad är tvång egentligen? Du väljer din arbetsgivare inte tvärtom ;) om ens jobb går ut på att flyga omkring och man är spyless, då gäller det väl som i alla andra yrken att man kanske säger upp sig och gör något annat. Men men, det är så lätt att säga saker och en helt annan sak att genomföra det.

Du väljer din arbetsgivare inte tvärtom ;) om ens jobb går ut på att flyga omkring och man är spyless, då gäller det väl som i alla andra yrken att man kanske säger upp sig och gör något annat. Men men, det är så lätt att säga saker och en helt annan sak att genomföra det.

Speciellt svårt när man är sin egen arbetsgivare och har inte helt oansenliga belopp investerade och lönsamheten är helt ok, men jag klagar inte, bara några enstaka flygresor i jobbet numera och privat är det en helt annan sak dessutom flyger jag numera bekvämt både privat och i jobbet eller inte alls men den möjligheten är det tyvärr inte många som har längre.

Recap på lite av det som hänt under 2014 som har med SAS att göra :)

7 Januari inviger året med min första flygresa KRN-ARN med en kompis. Vi hoppar på en Finlandsbåt väl i Stockholm och jag lär mig en viktig läxa... Jag ska aldrig åka båt igen...

25 Mars jag åker ensam till Chicago i 5 dagar för en mini-semester. SAS körde någon rea och priset var alldeles för bra för att avstå! Första gången med SAS long haul i GO.

28 April SAS404 föds och ser dagens ljus.

30 April åker till San Francisco med en bekant. Lyckas med en uppgradering via Optiontown och vi får testa på SAS Business Arlanda-Chicago.

10 Maj går jag från guld till Diamant.
Diamant_sas_eurobonus.png

16 Maj köper SAS Travel Pass 6 månader.

25 Maj från årets början har jag fram till nu gjort 18 flygresor med SAS.

26 Maj premiär och start på allt. Så här såg första dagen ut enligt vad jag skrev på min hemsida. Där jag även var lite nervös om det faktiskt skulle fungera. Allt gick dock bra, likaså resten av veckan och det slutade på 34 flyg.

06:10 Kiruna – Stockholm 07:45 [SK1049, Boeing 737-800]
08:10 Stockholm – Malmö 09:20 [SK0105, Boeing 737-700]
09:45 Malmö – Stockholm 10:50 [SK0106, Boeing 737-700]
11:25 Stockholm – Göteborg 12:25 [SK0157, Boeing 737-800]
12:50 Göteborg – Stockholm 13:45 [SK0158, Boeing 737-800]
14:50 Stockholm – Umeå 15:50 [SK034, Boeing 737-600]
16:20 Umeå – Stockholm 17:20 [SK035, Boeing 737-600]
17:50 Stockholm – Göteborg 18:50 [SK0165, Boeing 737-800]
19:15 Göteborg – Stockholm 20:15 [SK0166, Boeing 737-800]

23 Juni gör jag flygning nr 100 med SAS under 2014. SK161 03D ARN-GOT.

26 Juni 107 resor med Travel Pass på 1 månad.

27 Juni "bästa flygningen" enligt ett tidigare jag. Där jag fick åka framme med en av flygvärdinnorna och käka jordgubbar då flyget blivit helt full och någon var tvungen att göra det. Why not me? ;)

29 Juni första gången jag får testa på ATR 72-600. Flyger mellan Arlanda-Ängelholm/Helsingborg.

7 Juli flyger till Svalbard där det blev försening i Oslo och jag bara får 2-3h på plats innan jag vänder hemåt. Första gången jag är på en SAS flygning som har WIFI.

5 Augusti skaffar min första tatuering någonsin. Var livrädd och trodde jag skulle dö ;)
SAS-Tatuering.jpg

22 Augusti första gången jag flyger 717 och Blue1. Blir 4 flygningar direkt efter varandra.

24 Augusti
flyg nr 200 med SAS under 2014. SK675 03F CPH-FRA.

To be continued.....

Last edited by a moderator:
Sitter i flygbussen på väg ut till Landvetter, något seg fortfarande.... Aja flyga hem och jobba en vecka sen hoppas jag nästa vecka blir något mer produktiv..

Kollade mina poäng nyss 184,906 hrhr nu kan man snart börja drömma sig bort ;)

Resia bjuder på mega bullar och kaffe vid gate 13. Funderade på att ta mig till loungen men det visade sig för långt för mina ben idag :(

Toppen