Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

joemume

Medlem
CBP lär ställa en hel del frågor. Du rör dig som en kurir och de kommer de inte att gilla. Inte alla som har koll på mileage runs.

Sedan är jag lite nyfiken på varför du kör economy? Det är ju ett rent straff på så långa sträckor. Ta en "Best Availability Award istället i C och spara Amex-vouchern till senare.
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Det är nog många utanför forumet som tycker att SAS404 är lite galen - men att resa longhaul i ekonomi för poäng och åka hem med vändade plan är ju en slags inverterad milage run och galet även åtminstone i mina ögon. Och då har vi inte ens frågat de amerikanska myndigheterna om vad de tycker...
 
K

KavlingeDude

Guest
eller så härdar man sig på samevis och då är monkey inga problem - inte ens på en SAS 340 med en elektroniklåda vid dina fötter får dig upprörd.
Jag har skuttat så mycket monkey på mina long haul så jag känner mig nästan obekväm i C och dyl.
Nu senast blev jag uppgraderad till Business på Thai. Tyckte nästan det var skönt när vi kom fram för jag fick nästan agorafobi där framme.
Å så luktade det inte skit på toan :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
CBP lär ställa en hel del frågor. Du rör dig som en kurir och de kommer de inte att gilla. Inte alla som har koll på mileage runs.

Sedan är jag lite nyfiken på varför du kör economy? Det är ju ett rent straff på så långa sträckor. Ta en "Best Availability Award istället i C och spara Amex-vouchern till senare.

Jo tänker också det, men samtidigt vad ska dom göra, skicka hem mig med nästa plan? ;) Nej så farligt är inte ekonomi, sen blir det lite mer spännande. Vem som helst kan väl flyga i Business liksom, blir ingen utmaning då.

Det är nog många utanför forumet som tycker att SAS404 är lite galen - men att resa longhaul i ekonomi för poäng och åka hem med vändade plan är ju en slags inverterad milage run och galet även åtminstone i mina ögon. Och då har vi inte ens frågat de amerikanska myndigheterna om vad de tycker...

Hehe :D Ja det jag är mest oroad är väl just CBP och vad dom säger om det hela, men samtidigt så tror jag det löser sig om man får förklara sig... Eller ja, hoppas på det illa fall.

eller så härdar man sig på samevis och då är monkey inga problem - inte ens på en SAS 340 med en elektroniklåda vid dina fötter får dig upprörd.
Jag har skuttat så mycket monkey på mina long haul så jag känner mig nästan obekväm i C och dyl.
Nu senast blev jag uppgraderad till Business på Thai. Tyckte nästan det var skönt när vi kom fram för jag fick nästan agorafobi där framme.
Å så luktade det inte skit på toan :)

Haha ;)
 
D

Deleted member 4971

Guest
...inklusive en anteckning i systemet om att du är persona non grata i USA för all framtid.

Ja det skulle inte vara kul då jag ska dit i November och stanna längre :( Att världen ska vara så knepig ibland.
 

flybob

Medlem
Scrollar man snabbt på bloggen så ser det ut så här för mig, bara jag?
Sas404.png
SAS404
 
Toppen