Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

David

Medlem
Airside transfer borde väl fungera i Peking? Det finns ju transferdiskar innan passkontrollen men samtidigt borde man även kunna få ut boardingkort redan innan avfärd då det är mindre än 22h innan avfärd vid sista transfer och då går man igenom transferkontrollen bredvid passkontrollen.
 
Borde det inte vara bättre att boka hemresan från Beijing (eller Shanghai) ett dygn senare, och sen kör du en separat t.o.r från Beijing till godtycklig annan asiatisk stad (i annat land än Kina)? Då är det ju definitivt bara transfer och du borde vara säker på att klara dig utan visum.

Jag funderar på att göra motsvarande resa. Kollade ITA Matrix, men det var dyrt för de datum som passar mig, Peking-Taipei 3-4 okt med EVA kostar 3700 SEK i monkey och Hong Kong med China Eastern 3800 SEK.
 

Thornado

Medlem
Om du kan flyga "hem från annan ort", dvs t.ex. flyga ARN-CPH-PEK, PVG-CPH-ARN så kan du t.ex. boka PEK-ICN-PVG (tillbringa natten i Seoul). Då prickar du in tre olika asiatiska flygplatser istället för bara en.
Som SeaPlanePilot säger så var det dock inte jättebilligt en slumpmässigt vald dag som jag kollade på ITA Matrix.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Länder som inte har visum on arrival vägrar jag att besöka, ialla fall just nu. Får kanske hitta en annan rutt som inte kräver så mycket bök... Frågan är bara var, vill ju resa minst i 7-8 timmar... Japan var ju inte lätt att hitta något som passade :(
 
Länder som inte har visum on arrival vägrar jag att besöka, ialla fall just nu. Får kanske hitta en annan rutt som inte kräver så mycket bök... Frågan är bara var, vill ju resa minst i 7-8 timmar... Japan var ju inte lätt att hitta något som passade :(

Prøv med Kina / Japan som Open Jaw? :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Verkar inte vara något problem på Narita vad jag kan se.

"Please proceed through the security checkpoint for transit passengers to the airline connecting flights counters in the departures area (connecting flights counters for some airlines are located before the security checkpoint)"
http://www.narita-airport.jp/en/guide/connect/map/t1_4f.html

Däremot är ju frågan om jag kan checka in och få ut ett boardingkort direkt i köpenhamn, bäst att fråga SAS.
 
D

Deleted member 4971

Guest
10k poäng billigare och några minuter längre flygning. Frågan är vad CBP skulle tycka om det....
Skärmavbild 2014-07-24 kl. 02.53.11.png
 
Toppen