Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Så rullstolsburna borde förbjudas att flyga?

Quite randomly, da jeg åkte fra Kiruna var det prioboarding av den ene rullestolbrukeren. Siden swedavia har en sånn flott flytrapp som fungerer som en heis, var den framre inngangen opptatt og blokkert av rullestolbrukeren. De begynte derfor å boarde folk til den bakre inngangen først (rad 32-15) - parallellt med at rullestolbruker fikk prioritet. Så fort trappen var tilbake til sin funksjon som trapp var det prioritetsboarding for star alliance gull og PLUS. Synes det egentlig var en ryddig og effektiv måte å gjøre det på - selv om jeg fløy PLUS ville jeg heller at flyet skulle gå på rutetid enn at jeg på død og liv måtte være først ombord...

Kul att få besöka SAS, otroligt imponerande byggnad måste jag säga. Kröp ner under täcket i Business-stolen, love it! :)

Vad finns det för bra hemsidor jag kan ladda upp filmklipp på? Vimeo är en bra tjänst, men kostar för mycket. Youtube orkar jag verkligen inte med. Någon som har tips?

Kör hårt. Dock så känner jag en "superpandion" som gjort 512, 508 och 504 flygningar med SAS per år. Några år i sträck. Enbart tjänsteresor och reser man 4 sträckor x4/5 per vecka + lite utland så blir det ju en hel del.

Enkelt, bara byta namn på bloggen och här på BC till SAS505 ?!

Har fortfarande inte fått några bevis, tills dess så kör jag på 404 ;)

Nästa år blir det nya utmaningar för dig.

Most air miles flown by a passenger

Frederick W Finn had flown a total distance of 22,370,000 km (13,900,000 miles) by June 2003.

Mr Finn commutes regularly between London and New Jersey, USA and holds the record for most number of flights as a supersonic passenger having made 714 Atlantic crossings on Concorde.

Nästa projekt kan väl vara att flyga till samtliga destinationer som SAS flyger till (och alla linjer) :). Ett sätt att bränna poäng på också..

Toppen