Senaste nytt

SAS Webshopping

Är det någon som använder Vimla som mobiloperatör och kan ge någon feedback på hur det fungerar. Har Telia idag och är väldigt nöjd. Skulle dock både spara lite pengar och tjäna lite poäng om jag byter.

Vill dock säkerställa att det är bra täckning på Vimlas abonnemang. Bor i Uppsala.

Har kört Vimla i snart 2 år. Väldigt nöjd med både flexibilitet och täckning, de går på Telenors nät så näst bäst i Sverige. Jag upplever väldigt sällan täckningen som otillräcklig.

Riktigt prisvärt är det ju också, och har man vänner som skaffar det med ens tipslänk blir det ännu billigare (10kr/mån per person så länge båda betalar). Gäller även när du blir tipsad, men då får du (antagligen) inga EB-poäng.

Nackdelen är väl att supporten inte är alltför tillgänglig, och eventuellt att roaming sedan plattformsbytet inte fungerar i alla länder ännu (lista: Vimla Support

Är det någon som använder Vimla som mobiloperatör och kan ge någon feedback på hur det fungerar. Har Telia idag och är väldigt nöjd. Skulle dock både spara lite pengar och tjäna lite poäng om jag byter.

Vill dock säkerställa att det är bra täckning på Vimlas abonnemang. Bor i Uppsala.
Fello finns också i webbshoppen. De kör med Telias nät. Däremot är det bara 800 poäng istället för 2000 hos Vimla.

Om man har ex antal poster och några tusen poäng registrerade som "poäng på väg till dig" sedan i somras. Är det bara att sitta lugnt i båten och vänta på att poängen trillar in eller skall man kontakta supporten? Kanske bara en tidsfråga innan poängen förs över.

Om man har ex antal poster och några tusen poäng registrerade som "poäng på väg till dig" sedan i somras. Är det bara att sitta lugnt i båten och vänta på att poängen trillar in eller skall man kontakta supporten? Kanske bara en tidsfråga innan poängen förs över.
Har de inte kommit in inom 8v så har jag sagt åt dem att fixa överföringen. Med andra ord hade jag påmint dem om jag varit dig för att vara på den säkra sidan. Men har man dem i alla fall under poäng på väg så är det ju ett steg i rätt riktning.

Om ni tänker skaffa vimla, uppgradera inte till 2.0, finns mycket flertalet buggar där. Så stanna med det sim-kort ni får, även om de smsar om att ni ska uppgradera.

Om man ska signa upp, gör det vid månadsstart då man tidigare fått första månaden på köpet.

Tänk på att använda tipslänk innan ni går genom portalen för att kombinera dessa, gick för mig.

Vimla bjuder på 20 GB vid registrering och surfpotten som blir över varje månad sparas upp till 12 månader.

Rörande Vimla så verkar enda nackdelen vara att vissa Telenortjänster dröjer innan de blir tillgängliga via Vimla. Exempelvis WiFi-samtal som finns hos Telenor men inte hos Vimla ännu. Men allt som rör täckning så är det ju Telenors nät det går i. Körde igång frugan och båda barnen för någon månad sedan UTAN att kolla att de var med i EB-shoppen. Klantigt värre men bara inom familjen så har ju frugan 20 kr rabatt per månad på deras redan låga priser och kidzen 10 kr var i rabatt samt att de har ungdomsrabatt. Ska plocka med mor och far nu också och nyttja dubbeldippen som verkar funka enligt ovan...

En generell fråga om shoppingportalen, jag har en hel del transaktioner som står under "på väg" alltså helt rätt registrerat men de är långt över 8 veckor gamla och inga poäng har betalats ut. Någon mer som har liknande problem?

En generell fråga om shoppingportalen, jag har en hel del transaktioner som står under "på väg" alltså helt rätt registrerat men de är långt över 8 veckor gamla och inga poäng har betalats ut. Någon mer som har liknande problem?

Generellt problem. Skicka ett meddelande till dem o säg att de ska föra över poängen så brukar de bli lite fart på dem om man har tur.

Toppen