Magnus Lindskog
Medlem
Vet du om det fungerar med Zetland och de andra också? Älskar att danska sätter in poängen direkt men tar år för svenskarna....
Testade Zetland idag då jag inte gjort de tidigare. Tog 1-2h att få in poängen så funkade fint
Vet du om det fungerar med Zetland och de andra också? Älskar att danska sätter in poängen direkt men tar år för svenskarna....
Kan bero på webbläsare, adblock e t c. Körde själv danska storytel för någon dag sedan och de poängen kom till EBkontot inom 2h.
Ja, jag missade den texten....Var detta efter de stod att de bara gäller danska EB? Tänkte om de var lönt att testa ändå.
Har inte fått poäng för varken Hallon, Zetland, Storytel, Mofibo eller Ztory trots att jag gjorde köp för ca 40 timmar sedan. Har inte ens fått från Eurobonus om att "Poäng är på väg" - någon som stött på liknande problem? Brukar man inte åtminstone bli notifierad direkt om att köpet är registrerat hos SAS Eurobonus?
Butikerna har avtal med olika affiliate-nätverk som i sin tur har avtal med olika sidor för marknadsföring. Oftast har dessa marknadsföringssidor ingen kick-back, och affiliatenätverken rullar ut butikerna på tusentals sidor. Butikerna har alltså ingenting direkt med SAS eller Eurobonus att göra.Det är förmodligen lönlöst att jaga företagens kundtjänster, som i regel inte känner till alla möjliga samarbeten, och ännu mindre vet om hur de fungerar. Dessutom finns följande text på (alla?) villkor i portalen:
"OBS: Alla frågor angående fördelning av EuroBonus-poäng ska hänvisas till Earn Shoppens kundservice."
Med "Earn Shoppen" avses alltså portalens kundtjänst.
Samma här inte en poäng från något köp :-( har även testat DI och DN utan poäng. Använder webbläsaren Chrome med avstängd ad-blocker.
Märkligt att det är så annorlunda från användare till användare. :/ Jag fick mina poäng ca 1 timme efter "köp" på Zetland, och då körde jag Chrome med aktiv ad-blocker (gjordes idag).