Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag har för mig om att man var tvungen att vara kund hos Mölndals energi i minst 3 månader. Har dock ingen skärmdump. Jag tecknade i december med start 1 februari. Poängen kom ganska exakt efter 12 veckor. Jag har nu tecknat EON med start 1 maj, så det ska inte vara några problem att välja startdatum framåt i tiden.
Jag brukar dock vänta tills poängen kommit in, innan jag byter elbolag för att slippa strul om poängen dröjer.
Jag tecknade för Mölndals energi 2026-01-14 och fick poängen idag. Mig veterligen drog dom igång och levererade el 2026-02-15. Borde vara safe att hoppa på Eon nu va?

Amazon verkar plötsligt ha försvunnit från Online Shopping! Det fungerade tidigare idag men nu finns till synes inga spår av samarbetet med Amazon längre. Hoppas det bara är något tillfälligt fel!
Jag har fått besked om att de stängt ner länken pga problem med spårningen hos Amazon. Just nu inget estimat för när den kommer igång igen, men de jobbar på det.

Jag tecknade för Mölndals energi 2026-01-14 och fick poängen idag. Mig veterligen drog dom igång och levererade el 2026-02-15. Borde vara safe att hoppa på Eon nu va?
Jag beslutade mig för att prova en betydligt mer osäker variant. Mitt Mölndals avtal startar elleveransen 1 April och nu tecknade jag E.ON med start 1 Juli. Än så länge står båda poängsummorna som "Poäng på väg till dig". Rent teoretiskt tycker jag det borde funka då jag håller mig till 3 månader hos både Mölndal och E.ON samt får prova bådas tjänster. Antar att tiden får utvisa resultatet

Eon ger nu 8000 poäng, gäller tom 29/3.
Tänkte haka på detta i 3 månader och sedan byta tillbaka till Tibber, men tyvärr gäller erbjudandet bara för fasta priser. Så blir rätt dyra poäng om man har elbil.

Var hittar du den infon?

Under vänligen notera står det: "Du tjänar poäng för "fast", "rörligt" och "timpris""
Om man går vidare kan man läsa mer om alternativen.
Med fasta priser menar jag att de inte har ett alternativ för spotpriser, så deras rörliga är ett klassiskt rörligt som bara kör det genomsnittliga spotpriset den månaden utan att ta hänsyn till hur ens egen förbrukning såg ut.

Om man går vidare kan man läsa mer om alternativen.
Med fasta priser menar jag att de inte har ett alternativ för spotpriser, så deras rörliga är ett klassiskt rörligt som bara kör det genomsnittliga spotpriset den månaden utan att ta hänsyn till hur ens egen förbrukning såg ut.
Eller vänta, stryk det! De har visst timpris (eller det är omdöpt till kvartspris)

Toppen