Senaste nytt

SAS Webshopping

Kanske dum fråga men jag hittar inte svaret någonstans. Gäller nivåpoängen man får in från köpdatum eller från det datum de dyker in på kontot om man har brytpunkt för EB-året däremellan?

Kanske dum fråga men jag hittar inte svaret någonstans. Gäller nivåpoängen man får in från köpdatum eller från det datum de dyker in på kontot om man har brytpunkt för EB-året däremellan?
Sedan i somras har jag alltid fått poängen bakdaterades till köpdatumet. Och när köpdatumet var innan brytpunkten för EB-året, då räknades nivåpoängen för den föregående kvalificeringsperioden.

• Gilla
Reactions: J S
Jag tänkte utnyttja Mölndal Energis kampanj som ger 5000 poäng + 1000 nivåpoäng. Jag har dock bytt elbolag via Elsklings Eurobonus-kampanj, står reggat 23 okt 2025 i Eurobonus. Vet någon om Elskling-kampanjen i höstas hade något krav på att man behöver vara kvar hos sitt nya elbolag en viss tid?
Jag står lite i samma situation. Jag hoppade på Mölndals erbjudande nu i Mars men kommer inte ihåg om det var något villkor om att vara kund i 3 mån och jag tänker elabonnemang har ju inte riktigt någon ångertid då man inte kan skicka tillbaka elen :) Så är det någon som vet vad som gäller eller är det bara vänta tills man fått poäng för att vara säker?
Följdfrågan blir också att E.ON har ju ett erbjudande om 8.000 EB men kampanjen går ut 29-Mars dock så kan man ju ange startdatum själv när man tecknar avtalet, går allt bra om man skriver in ett datum typ 2 månader fram i tiden?

Jag står lite i samma situation. Jag hoppade på Mölndals erbjudande nu i Mars men kommer inte ihåg om det var något villkor om att vara kund i 3 mån och jag tänker elabonnemang har ju inte riktigt någon ångertid då man inte kan skicka tillbaka elen :) Så är det någon som vet vad som gäller eller är det bara vänta tills man fått poäng för att vara säker?
Följdfrågan blir också att E.ON har ju ett erbjudande om 8.000 EB men kampanjen går ut 29-Mars dock så kan man ju ange startdatum själv när man tecknar avtalet, går allt bra om man skriver in ett datum typ 2 månader fram i tiden?

Jag har för mig om att man var tvungen att vara kund hos Mölndals energi i minst 3 månader. Har dock ingen skärmdump. Jag tecknade i december med start 1 februari. Poängen kom ganska exakt efter 12 veckor. Jag har nu tecknat EON med start 1 maj, så det ska inte vara några problem att välja startdatum framåt i tiden.
Jag brukar dock vänta tills poängen kommit in, innan jag byter elbolag för att slippa strul om poängen dröjer.

Jag har för mig om att man var tvungen att vara kund hos Mölndals energi i minst 3 månader. Har dock ingen skärmdump. Jag tecknade i december med start 1 februari. Poängen kom ganska exakt efter 12 veckor. Jag har nu tecknat EON med start 1 maj, så det ska inte vara några problem att välja startdatum framåt i tiden.
Jag brukar dock vänta tills poängen kommit in, innan jag byter elbolag för att slippa strul om poängen dröjer.
Ok, då kanske man ska försöka med det, bara att se till att man sätter ett startdatum som är efter att man fått poängen. Jag tror inte att SAS online bryr sig om man tecknat ett till elabonnemang innan poängen ramlat in då jag precis tecknat ett nytt för lägenheten (vi har två boenden) och än så länge inte sett något problem dock inte fått alla poängen ännu.

Sejfa har kampanj, men kan inte se priset men i länk ser det ut som 40% som tidigare:
Här står det ju inget om bindningstid eller så och för vår lägenhet skulle det kost 195 kr/mån. Tror vi betala typ 125 kr hos dagens försökringsbolag. Är det ens värt att säga upp den befintliga försäkringen eller bara se detta som ett köp av poäng och säga upp den nya så snart som möjligt?

Amazon verkar plötsligt ha försvunnit från Online Shopping! Det fungerade tidigare idag men nu finns till synes inga spår av samarbetet med Amazon längre. Hoppas det bara är något tillfälligt fel!
Tips om man verkligen behöver handla nu är att gå via refunder istället, ger 6% cashback för tillfället. Men håller tummarna för att Amazon kommer tillbaka asap för att kunna tjäna eurobonus poäng.

Amazon verkar plötsligt ha försvunnit från Online Shopping! Det fungerade tidigare idag men nu finns till synes inga spår av samarbetet med Amazon längre. Hoppas det bara är något tillfälligt fel!
Tyvärr borta även för mig. Riktigt synd då nästan alla "shoppingpoäng" för mig kom från just Amazon. Är det lönt att kontakta någon för "felanmälan" tro?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen