Senaste nytt

SAS Webshopping

Enligt villkoren om man tänkt tjäna poäng.

"Om du betalar med presentkort eller använder rabattkoder kan du inte samtidigt tjäna EuroBonus poäng."
Det där är nog en standardtext som inte alltid behöver stämma. Har alltid fungerat för mig att kombinera poäng-intjäning via portalen med rabattkoder (Hemköp brukar ha sådana koder då och då). Men sedan är det ju inte så mycket poäng man får och det finns ändå inget alternativ i portalen, så man kan testa och om man inte skulle få poäng, är det ingen drama heller.

Ny kampanj för Greenely, 8000 poäng istället för 5000. Noterar dock att följande text har dykt upp i villkoren som inte fanns tidigare:

"Vänligen notera: För att poäng ska falla ut så får man inte byta elbolag inom loppet av en 3 månaders period, räknat från startdatum. Man har 14 dagars ångerrätt, men om man utnyttjar det så faller ingen poäng ut. Kampanjen gäller endast avtal med villa/hus. Alla avtal som ingåtts med lägenheten kommer att sägas upp."

Innebär detta att man inte kan ta del av erbjudandet överhuvudtaget om man bor i lägenhet?

Om man vill tjäna poäng via köp hos NetOnNet finns det så vitt jag förstår det två alternativ: köpa ett Zupergift och lösa in till NetOnNet, eller köpa ett presentkort direkt hos NetOnNet. Det märkliga är att det andra alternativet ger 10 poäng färre per spenderad hundralapp (40 istället för 50). Det verkar alltså smartast att gå via Zupergift. Finns det någon nackdel med det som jag missat?

Last edited:
Zupergift.... Aldrig använt det
Kan jag köpa ett på 10k och sedan köpa och 5x2000 pp NetOnNet och applicera alla fem där
Inte en ren Zupergiftfråga kanske
Vill inte göra bort mig och stå med fyra presentkort a 2000 på Netonet om man inte kan applicera flera på en gång.

Zupergift.... Aldrig använt det
Kan jag köpa ett på 10k och sedan köpa och 5x2000 pp NetOnNet och applicera alla fem där
Inte en ren Zupergiftfråga kanske
Vill inte göra bort mig och stå med fyra presentkort a 2000 på Netonet om man inte kan applicera flera på en gång.
Yes, gjort det flera gånger inga konsigheter i butik i alla fall.

Jag har köpt massor av presentkort sedan SAS MC tog bort «kontantuttag». Jag kommer undan skamkänslan genom att nämna SAS vid betalning. :)

Ofta ger Zupergift faktiskt dubbelt så mycket, men det finns en nackdel. Med SAS kommer alltid kortet blixtsnabbt, med Zupergift oftast inom någon minut men ibland först dagen efter. Jag har därför oanvända kort då jag ville handla nu nu nu på plats och tvingades till ett SAS köp också.

Konklusion, vid spontanköp direkt på plats kör jag med SAS, planerade köp med Zupergift. 3-4000kr att ligga ute med hos en kedja till framtiden är inte värt de extra poängen.

Om man vill tjäna poäng via köp hos NetOnNet finns det så vitt jag förstår det två alternativ: köpa ett Supergift och lösa in till NetOnNet, eller köpa ett presentkort direkt hos NetOnNet. Det märkliga är att det andra alternativet ger 10 poäng färre per spenderad hundralapp (40 istället för 50). Det verkar alltså smartast att gå via Supergift. Finns det någon nackdel med det som jag missat?

Nej enda "nackdelen" är det extra steget som man måste gå. Dvs. Sas Webshop --> Zupergift --> Netonnnet

Jag har köpt massor av presentkort sedan SAS MC tog bort «kontantuttag». Jag kommer undan skamkänslan genom att nämna SAS vid betalning. :)

Ofta ger Zupergift faktiskt dubbelt så mycket, men det finns en nackdel. Med SAS kommer alltid kortet blixtsnabbt, med Zupergift oftast inom någon minut men ibland först dagen efter. Jag har därför oanvända kort då jag ville handla nu nu nu på plats och tvingades till ett SAS köp också.

Konklusion, vid spontanköp direkt på plats kör jag med SAS, planerade köp med Zupergift. 3-4000kr att ligga ute med hos en kedja till framtiden är inte värt de extra poängen.
Vad menar du med "Kontantuttag"? Något jag missat?

Det låter rimligt. Och det är inga problem att lösa in flera presentkort för köp online hos NetOnNet?

Vad menar du med "Kontantuttag"? Något jag missat?
Jag tjänade massor av poäng tidigare genom köp SEB numera definerar som kontantuttag.

Flitigt bruk av presentkort (orkade typ aldrig det innan) har kompenserat för detta rejält, tror jag drog in ca 20k där senaste månaden, då jag är en high spender hahahaha

Toppen