Senaste nytt

SAS Webshopping

Det gick tidigare att välja inlagt presentkort som standard och blippa, men av någon anledning har funktionen tagits bort. Jag blippade med presentkort för kanske en månad sedan. Nu måste man skriva in nummer och PIN i kortläsaren, vilket såklart inte är hela världen, men blippen var smidig.
Fick du medlemsrabatt när du matade in presentkortet manuellt (eftersom det ligger inladdat i din plånbok/profil) eller blev det ordinarie pris?

Det gick tidigare att välja inlagt presentkort som standard och blippa, men av någon anledning har funktionen tagits bort. Jag blippade med presentkort för kanske en månad sedan. Nu måste man skriva in nummer och PIN i kortläsaren, vilket såklart inte är hela världen, men blippen var smidig.
Ja visst har de ändrat detta, förut kunde man välja presentkortet som ”förvalt” i appen är jag säker på.

Om jag köper ett presentkort på Circle K för exempelvis 2500:-
När jag idag går in för att köpa presentkort är maxbeloppet bara 500:-, vilket inte ens räcker till en tank, vilket känns rätt svåranvänt. Jag fattar givetvis att jag kan köpa flera men då börjar det bli för bökigt.

Är det bara jag som drabbats, eller gör fel, eller ser ni andra samma sak?

Screenshot from 2025-06-09 14-52-08.png

När jag idag går in för att köpa presentkort är maxbeloppet bara 500:-, vilket inte ens räcker till en tank, vilket känns rätt svåranvänt. Jag fattar givetvis att jag kan köpa flera men då börjar det bli för bökigt.

Visa bifogad bild 165679
Samma här, får hoppas det höjs igen. Det brukar ändras belopp hit och dit ganska ofta ex på Sverigechecken. Undrar om det är något som styrs automatiskt?

Visa bifogad bild 165679
Jag köpte presentkort kl 07:32 idag, och då var maxbeloppet 1000 kr. Så måste skett någon ändring efter det.

Håller med dig om att det är omständigt att köpa flera mindre valörer så får hoppas att det ändras.

Det har väl tidigare diskuterats att de olika valörerna behöver ”fyllas på”, vilket kanske förklaras med att SAS shoppen agerar mellanhand istället för första part som säljare. Därför skulle då vissa presentkort försvinna en tid för att sedan komma tillbaka.
Ah missat detta, låter ju rimligt att det är därför då.

Någon som använt presentkort på NetOnNet och vet om det finns någon begränsning på antal presentkort på ett köp?
Ska köpa ny dator, och de högst valörerna på presentkort via Zupergift är 2000 kr. Blir några presentkort...

Toppen