Senaste nytt

SAS Webshopping

De funkar bra, låter ju väldigt smidigt om man kan få det att dras automatiskt. Har presentkorten i ”plånboken” i mobilen just nu, tar någon minut att slå in numret men tankar inte spec ofta.

Har nu kört med Cirkle K presentkort i drygt ett halvår genom appen. Har lagt in presentkort som förvalt betalningsmedel och att registreringsnumret på bilen ska kännas av automatiskt när man kör fram till en pump. Det funkar väl 50/50 med att bilen känns igen, annars tar det inte mer än 30 sek att få igång tankningen via appen, så är ändå rätt så smidigt.

Är ju ett bra sätt att tjäna lite extrapoäng och ifall man behöver få upp lite spend på kortet för att få en 2-4-1 exempelvis och smidigt att det går att köpa direkt i webbshopen :)

De funkar bra, låter ju väldigt smidigt om man kan få det att dras automatiskt. Har presentkorten i ”plånboken” i mobilen just nu, tar någon minut att slå in numret men tankar inte spec ofta.

Har nu kört med Cirkle K presentkort i drygt ett halvår genom appen. Har lagt in presentkort som förvalt betalningsmedel och att registreringsnumret på bilen ska kännas av automatiskt när man kör fram till en pump. Det funkar väl 50/50 med att bilen känns igen, annars tar det inte mer än 30 sek att få igång tankningen via appen, så är ändå rätt så smidigt.

Är ju ett bra sätt att tjäna lite extrapoäng och ifall man behöver få upp lite spend på kortet för att få en 2-4-1 exempelvis och smidigt att det går att köpa direkt i webbshopen :)

Funkar det för er att använda presentkort direkt i automaten? Jag köpte ett presentkort på Circle K och när jag skulle tanka gick jag in och frågade hur jag använder det och fick då veta att jag måste gå in till kassan och säga hur mycket jag tänker tanka för. Sen får jag en voucher som jag tar med mig ut i automaten och knappar in. Känns extremt omständigt. Har inte orkat undersöka det något mer...

Funkar det för er att använda presentkort direkt i automaten? Jag köpte ett presentkort på Circle K och när jag skulle tanka gick jag in och frågade hur jag använder det och fick då veta att jag måste gå in till kassan och säga hur mycket jag tänker tanka för. Sen får jag en voucher som jag tar med mig ut i automaten och knappar in. Känns extremt omständigt. Har inte orkat undersöka det något mer...
Yes du kan lägga in det i appen direkt efter köp. Sen startar du pumpen som du står vid genom samma app. Väldigt smidigt faktiskt.

Inte testar ref-nummer igenkänning. Som ovan säger, verkar funka 50/50

Yes du kan lägga in det i appen direkt efter köp. Sen startar du pumpen som du står vid genom samma app. Väldigt smidigt faktiskt.

Aha, stort tack @Jonatan Rosdahl !
Laddade ner appen nu och funkade bra att lägga till presentkortet i "plånboken". Då ska jag prova att använda appen nästa gång jag ska tanka!

Är ju ett bra sätt att tjäna lite extrapoäng och ifall man behöver få upp lite spend på kortet för att få en 2-4-1 exempelvis och smidigt att det går att köpa direkt i webbshopen
Ursäkta om detta är årets mest korkade fråga men var hittar jag CircleK i webbshopen. Sökt på olika sätt och visar jag alla butiker finns de inte där jag tycker de borde finnas.

Screenshot from 2025-05-22 08-11-36.png

Får väl testa detta lite själv tänker jag men någon som vet om detta då fungerar med elbilsladdning också?

Den ena använder man för att köpa presentkort medan den andra ju är mer direkt affiliate-sida för butikerna.
Jag fortsätter väl med mina dumma och uppenbart okunniga frågor. Jag fattar det som:

Om jag köper ett presentkort på Circle K för exempelvis 2500:- kan jag betala detta med Amex hos SAS och får då dessutom 500 eurobonuspoäng?
Presentkortet lägger jag in i Circle K appens "plånbok" och kan då använda för att tanka via "blippa bilen"?

Har jag rätt så här långt?

Hur blir det om jag då tankar för 1500:- Har kvar 1000:- på presentkortet men vill tanka igen för 1500:-. Kan jag då köpa ett nytt presentkort på säg 2500: och även lägga in detta i appen. Tanka för 1500:- och dra 1000:- från det gamla presentkortet, det vill säga tömma det och resterande 500:- från det nya? Eller hur hanterar man detta rent praktiskt?

Toppen