Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag fortsätter väl med mina dumma och uppenbart okunniga frågor. Jag fattar det som:

Om jag köper ett presentkort på Circle K för exempelvis 2500:- kan jag betala detta med Amex hos SAS och får då dessutom 500 eurobonuspoäng?
Presentkortet lägger jag in i Circle K appens "plånbok" och kan då använda för att tanka via "blippa bilen"?

Har jag rätt så här långt?

Hur blir det om jag då tankar för 1500:- Har kvar 1000:- på presentkortet men vill tanka igen för 1500:-. Kan jag då köpa ett nytt presentkort på säg 2500: och även lägga in detta i appen. Tanka för 1500:- och dra 1000:- från det gamla presentkortet, det vill säga tömma det och resterande 500:- från det nya? Eller hur hanterar man detta rent praktiskt?

Japp du har rätt. För andra delen vet jag inte, har alltid tankat slut och sen köpt ett nytt, man knappar ju in presentkort-nr när man tankar (osäker på hur det blir med blipp). Så du kanske måste tömma de 1k på första och sen göra en till tankning.

En fråga kopplat till Amazon via onlineshopping och betalning med sas mc på dubbelpoängshelg - minns jag rätt att Amazon debiterar kortet den dag varan skickas, dvs det är svårt att lyckas maximera poängen genom att amazon-handla med sas mc på fredag?

Ser att Greenely har ett nytt erbjudande uppe, men deras kampanjkod för att få 9 månaders avgiftsfritt verkar inte gälla. Är det någon annan som fått det att funka?

En fråga kopplat till Amazon via onlineshopping och betalning med sas mc på dubbelpoängshelg - minns jag rätt att Amazon debiterar kortet den dag varan skickas, dvs det är svårt att lyckas maximera poängen genom att amazon-handla med sas mc på fredag?
Min senaste order: Beställt 19maj, skickat 20e, debiterat 20e.

De har ju presentkort, dock.

Avdelniningen kuriosa. Jag testade nu att köpa ett presentkort på Circle K för 1000:-/0 poäng. Är det någon som har en teori om varför jag fick 25 öre i rabatt?

Screenshot from 2025-05-22 10-08-26.png
Screenshot from 2025-05-22 10-09-38.png

Japp du har rätt. För andra delen vet jag inte, har alltid tankat slut och sen köpt ett nytt, man knappar ju in presentkort-nr när man tankar (osäker på hur det blir med blipp). Så du kanske måste tömma de 1k på första och sen göra en till tankning.
När jag tankat fullt och bara haft typ 400kr kvar på presentkortet så sker tankningen tills dess att presentkortet är tomt, sen avslutas nuvarande tankning.

Men det borde gå att ha flera aktiva presentkort i appen samtidigt om man vill, men det ska jag inte svära på hur det funkar rent praktiskt. Men jag har två presentkort i min app just nu, varav det ena dock är förbrukat men fortfarande går att se.

Toppen