Senaste nytt

SAS Webshopping

Dum fråga men kikade igenom tråden och hittade inget svar, var hittar ni Sverigechecken i shoppen?

Sverigechecken har jag missat! Antar det funkar det lika smidigt på hemköps självscanning? Någon som provat? Går det använda lite grann av värdet i taget så man kan köpa så stora checkar som möjligt eller blir den förbrukad vid användning?
Är ju inte så stora valörer tillgängliga, nu finns 500 men innan har det varit högst 300. Är ju också bara 20p/100 så inte värt pilla med småhandlingarna tycker jag. Men när man storhandlar för 2-3k är det ju väldigt värt det.

Sverigechecken har jag missat! Antar det funkar det lika smidigt på hemköps självscanning? Någon som provat? Går det använda lite grann av värdet i taget så man kan köpa så stora checkar som möjligt eller blir den förbrukad vid användning?
Behövde mata in manuellt på Hemköp jag går till, lite omständigt för mindre köp tyvärr

Tack för svar. Kan hålla med om att det känns lite knöligt för mindre köp i så fall, får helt enkelt testa om det är lika smidigt som att självscanna t.ex. ett pantkvitto nere på mitt hemköp här... I så fall skulle man ständigt kunna ha några hundringar såna som man kör när beloppet går över 100 utan att det känns för jobbigt.

Kan också tänka mig att för mig och andra som bara har amex som kort för poängsamlingen så kan det vara bra att använda på livsmedelbutiker jag ser är med som jag går på rätt ofta som inte tar amex, då blir det helt plötsligt 40p/100 istället för inget. :)

Fick ett svar från nya webshoppens kundtjänst (Men dom ignorerar de tidigare ärenden fortfarande). Fick info att ALLA Tellus-köp blivit nekade, så troligtvis försvinner dom. Ingen update från Vimla/Comviq, ville att jag skulle vänta lite till.

Fick ett svar från nya webshoppens kundtjänst (Men dom ignorerar de tidigare ärenden fortfarande). Fick info att ALLA Tellus-köp blivit nekade, så troligtvis försvinner dom. Ingen update från Vimla/Comviq, ville att jag skulle vänta lite till.
Jag fick svar att de manuellt godkänt poängen från Comviq och att de skulle komma nästa vecka men de fanns på kontot idag. Så hoppas det löser sig för dig.

Toppen