Flyer722
Medlem
Don't hate the player, hate the game.Samt att den typen av maximal utnyttjning av systemet ofta påskyndar olika "enhancements"..
Don't hate the player, hate the game.Samt att den typen av maximal utnyttjning av systemet ofta påskyndar olika "enhancements"..
Nätägaren kan säkert bara hantera en framtida ändring och det finns väl ingen anledning att göra annat.Jag gjorde ett försök att sy ihop detta med anläggnings-ID och datum längre fram i tiden.
Jag började med Enkla och sedan la jag Mölndal längre fram och tänkte köra Fortum därimellan. Enkla kommer dra igång i slutet på februari men jag har nu fått sms från Enkla att Mölndal har sagt upp avtalet från och med det datumet jag har satt.
Är det någon som vet om detta kan bli problem för Eurobonus-poängen från Enkla?
Jag hade tänkt vänta minst 14 dagar efter att Enkla börjar leverera för att säga upp det efter det och då hoppa på Fortum i 2 månader. Kan det blir problem med Fortum också?
Jag förstår och har funderat lite på om man skulle chansa och låta det vara och då köra 4 månader Enkla för att sedan rulla över på Mölndal och ta Fortum efter det.Jag skulle säga att "best practice" är att ta en tugga i taget, och att svälja mellan varje tugga. Om du förstår liknelsen.
"Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"![]()
Ja exakt. En QR-kod. Funkar faktiskt rätt smidigt. Skönt när det finns lite högre valörer men går rätt snabbt även om det är 5-6 stycken. Skönt att inte göra det i kassan när man har en kö. Svårt nog att övertyga frugan om att det man håller på med är värt tidenFör er som använder Sverigechecken på exempelvis ICA, hur fungerar den i självskanningen? Är det någon streckkod som skannas eller kod eller dylikt?
Det beror på butiken. Det går alltid att använda. På vissa ICA butiker kan man skanna in sverige checken själv när man checkar ut. Andra butiken måste man be personalen om hjälp. De kommer och matar inte siffrorna manuellt. Samma sak på Coop. Personalen måste mata in. På Willys kan man själv matar inte sifforna vid utchecking.För er som använder Sverigechecken på exempelvis ICA, hur fungerar den i självskanningen? Är det någon streckkod som skannas eller kod eller dylikt?
"Outnyttjat belopp återbetalas ej". Och man kan tydligen inte köpa ICA:s egna presentkort för värdechecken, vilken hade varit en smidig lösning.Sverigechecken har jag missat! Antar det funkar det lika smidigt på hemköps självscanning? Någon som provat? Går det använda lite grann av värdet i taget så man kan köpa så stora checkar som möjligt eller blir den förbrukad vid användning?