Hur länge fick du vänta på Enkla Elbolaget? Min står som "på väg" sedan några veckor tillbaka. Ingen fara på taket egentligen men gjorde tabben att gå via min inloggning i portalen trots att sambon står på elavtalet. Skulle såklart ha använt hennes inloggning, vi har ju ändå Point Sharing. Får se om det går igenom ändå annars fyller jag på "shit happens-kontot" lite ytterligare.![]()
Jag tror det endast är för Fortum, men osäker.Jag har för mig att jag har läst på något av elbolagen att Eurobonusprofilen behöver matcha den person som står på elavtalet.
Har DI varit med?Jag har fått Factor men inte Hallon och DI. Inköpsdatum 2024-12-01.
Men nu när det står "Det kan ta upp till 12 veckor efter genomfört köp för poängen att överföras till ditt konto" Så får man väl hålla sig till tåls en månad till..
Tecknade i slutet av november, sedan trädde leverantörsbytet i kraft den 15/1, så jag misstänker att det kan dröja till dom gör första avräkningen.Hur länge fick du vänta på Enkla Elbolaget? Min står som "på väg" sedan några veckor tillbaka. Ingen fara på taket egentligen men gjorde tabben att gå via min inloggning i portalen trots att sambon står på elavtalet. Skulle såklart ha använt hennes inloggning, vi har ju ändå Point Sharing. Får se om det går igenom ändå annars fyller jag på "shit happens-kontot" lite ytterligare.![]()
Ja, är med, det var dubbla (1000p) då i december.Har DI varit med?
Jag gjorde ett försök att sy ihop detta med anläggnings-ID och datum längre fram i tiden.Precis. Det är enklare än man tror att göra på det sättet. Så länge du har ditt anläggnings-id så kan du välja datum längre fram då abbonemanget ska starta.
Bra tanke. Vet faktiskt inte men jag gissar att det är safe att testa dealen igen efter 12 månader.
Jag skulle säga att "best practice" är att ta en tugga i taget, och att svälja mellan varje tugga. Om du förstår liknelsen.Jag gjorde ett försök att sy ihop detta med anläggnings-ID och datum längre fram i tiden.
Jag började med Enkla och sedan la jag Mölndal längre fram och tänkte köra Fortum därimellan. Enkla kommer dra igång i slutet på februari men jag har nu fått sms från Enkla att Mölndal har sagt upp avtalet från och med det datumet jag har satt.
Är det någon som vet om detta kan bli problem för Eurobonus-poängen från Enkla?
Jag hade tänkt vänta minst 14 dagar efter att Enkla börjar leverera för att säga upp det efter det och då hoppa på Fortum i 2 månader. Kan det blir problem med Fortum också?