Senaste nytt

SAS Webshopping

Gjort en liten sammanställning över veckans deals som jag iaf tycker är värda :)

Här finns nog minst 50k+ poäng att hämta om man är 2 personer för varje mobilabonnemang och ännu inte hoppat på Enkla.

Enkla bolaget (elavtal) har nu 10k! 8/12:

Hallon 4k (1k) 2/12:
Finns abonnemang för 9kr/mån, dvs 0,0045kr/poäng. Tror inte jag sett billigare poäng Måste behålla i minst 2 månader.

Tellus Mobil 3k (2k) 2/12:
25kr/mån för abonnemang, väldigt bra!

Halebop 4k (1k) 2/12:
149kr/mån dock ingen bindningstid. Ca 4öre/poäng, väldigt bra såklart.

Vimla 3k (1k) 2/12:
Finns abonnemang för 20kr/mån, nästan lika bra som Hallon. Given sign-up givetvis! Behålla minst 2 månader.

Comviq 3k (1k) 2/12:
Finns för 25kr/mån, ingen bindningstid. Som med alla andra ovan, given sign-up.

Factor_ 5k (2.5k) 2/12:

Hemköp 50p/100 (15p/100) 2/12:

Hellofresh 4k (1k) 8/12:

Dagens Industri 1k (500) 2/12:

Nextory 1k (500) 2/12:

Ni som är vana att köra deals som dessa, brukar ni vänta på någonting innan ni säger upp abonnemangen hos leverantören, typ tills man ha fått första faktura för en mobilabonnemang, eller första leverans från Hellofresh eller liknande? Eller ska man vänta hela vägen tills poängen har landat i sitt Eurobonus konto?

Ni som är vana att köra deals som dessa, brukar ni vänta på någonting innan ni säger upp abonnemangen hos leverantören, typ tills man ha fått första faktura för en mobilabonnemang, eller första leverans från Hellofresh eller liknande? Eller ska man vänta hela vägen tills poängen har landat i sitt Eurobonus konto?
Säg upp dag 15.

Efter första fakturan oftast, så länge det inte är något datum tidigare än det man måste säga upp för att inte åka på nästa månad.

Säg upp dag 15.
I nuläget har de lagt in disclaimer: ”Poäng utbetalas inte om abonnemanget upphör inom 2 månader.” På flertalet samarbeten.

Så i detta fall bör man alltså vänta just 2 månader innan uppsägning. (Men man får som tidigare lusläsa villkor för varje enskilt samarbete såklart. Står inga limitationer uttryckligen bör det funka med uppsägning dag 15).

I nuläget har de lagt in disclaimer: ”Poäng utbetalas inte om abonnemanget upphör inom 2 månader.” På flertalet samarbeten.

Så i detta fall bör man alltså vänta just 2 månader innan uppsägning. (Men man får som tidigare lusläsa villkor för varje enskilt samarbete såklart. Står inga limitationer uttryckligen bör det funka med uppsägning dag 15).
Ok. Ingenting i villkoren om 2 månader för Tellus, Comviq, HelloFresh eller Factor. Så de säger jag upp efter 15 dagar. HelloFresh och Factor kan man helt enkelt bara hoppa över leveranser några veckor efter första leverans.

Min erfarenhet av dem är att man inte kan nyttja nykundserbjudanden om någon i ditt trapphus har varit eller är kund hos dem.
Konstigt, har tidigare tagit starterbjudande med dem (inte med Eurobonus poäng, bara en rabatt på första lådorna) och sedan har jag kunnat referera min respektive på exakt samma lägenhet utan problem. Men de har kanske upptäckt att folk gör så och överkompenserat.

Toppen