Senaste nytt

SAS Webshopping

Lite off topic men ändå relevant. Enligt GDPR kan man begära att ens uppgifter tas bort helt från ett företags system. Skulle det gå att begära radering hos några och sen bli ny kund direkt?
Eller måste de spara vissa uppgifter/betalningsunderlag enligt lag som står ut GDPR?

• Gilla
Reactions: Gus
Lite off topic men ändå relevant. Enligt GDPR kan man begära att ens uppgifter tas bort helt från ett företags system. Skulle det gå att begära radering hos några och sen bli ny kund direkt?
Eller måste de spara vissa uppgifter/betalningsunderlag enligt lag som står ut GDPR?
Väldigt osannolikt att det skulle funka. Många företag sparar dessa uppgifter för att förhindra just detta och det faller in under berättigat intresse i GDPR. Sen kan du även falla på exv Bokföringslagen om du gjort en transaktion.

Last edited:
Nu när det ligger en hög med simkort från alla leverantörer, måste man aktivera/använda dessa för att det ska funka med poängen eller kan de bara ligga kvar i sina kuvert?

Är det någon som signade upp sig för Telinet i oktober som har fått poängen ännu? Det börjar närma sig 8 veckor sen när jag registrerade mig. Vet att det kan ta upp till 8 veckor men det brukar ju gå snabbare än så många gånger.

Är det någon som signade upp sig för Telinet i oktober som har fått poängen ännu? Det börjar närma sig 8 veckor sen när jag registrerade mig. Vet att det kan ta upp till 8 veckor men det brukar ju gå snabbare än så många gånger.
6 veckor sedan för mig, fortfarande inga poäng.

Toppen