Senaste nytt

SAS Webshopping

Beställde Vimla till dottern men fick inget bekräftelsemail. Beställde Tellus nyss och fick direkt. Bör man vara orolig för Vimla att det inte blir något och använda sig av ångerrätten samt göra ett nytt köp? Eller man kanske redan varit kund då så går det inte ändå.

Ditt köp hos Tellus Mobil den 2024-11-30 är nu registrerat och dina 3000 EuroBonus poäng som du tjänat in kommer att överföras till ditt konto så snart som möjligt.
 
Lite OT:
Har förstått att de flesta människor använder bredband hemma som kostar en del.

Jag har ett eget mobilabonnemang med fri surf hos Tre, och betalar en dryg hundring för att Kjaerstens abonnemang ingår.

Behöver därigenom inget ”riktigt” bredband genom att vi båda använder mobilt hotspot hemma. När vi kollar på Netflix och dylikt för våra nordiska deckare funkar det utmärkt. Var osäker först, men klockrent.

Så det sparar oss ett antal hundralappar varje månad. Enda ”poängintjänandet” på det är att jag kan betala räkningen i appen med mitt SAS Mastercard.
 
Last edited:
Lite OT:
Har förstått att de flesta människor använder bredband hemma som kostar en del.

Jag har ett eget mobilabonnemang med fri surf hos Tre, och betalar en dryg hundring för att Kjaerstens abonnemang ingår.

Behöver därigenom inget ”riktigt” bredband genom att vi båda använder mobilt hotspot hemma. När vi kollar på Netflix och dylikt för våra nordiska deckare funkar det utmärkt. Var osäker först, men klockrent.

Så det sparar oss ett antal hundralappar varje månad. Enda ”poängintjänandet” på det är att jag kan betala räkningen i appen med mitt SAS Mastercard.
För det mesta funkar mobilt bredband perfekt numera. Tyvärr inte till allt. Hade varit glad om jag slapp betala en massa extra för fiberuppkoppling men mobilt bredband fyller tyvärr inte alla behov ännu. :)
 
Beställde Vimla till dottern men fick inget bekräftelsemail. Beställde Tellus nyss och fick direkt. Bör man vara orolig för Vimla att det inte blir något och använda sig av ångerrätten samt göra ett nytt köp? Eller man kanske redan varit kund då så går det inte ändå.

Ditt köp hos Tellus Mobil den 2024-11-30 är nu registrerat och dina 3000 EuroBonus poäng som du tjänat in kommer att överföras till ditt konto så snart som möjligt.
Det händer ju ibland att det inte reggas, vänta 48h och lägg sen ett ärende via ”Saknade poäng”. Borde gå att se där om besöket på hemsidan blivit loggat tror jag i alla fall.
Annars kommer ju Vimla säker tillbaka, även om det kanske dröjer ngn/några mån. Ni har väl 14 dagar för ångerrätt.
 
Beställde Vimla till dottern men fick inget bekräftelsemail. Beställde Tellus nyss och fick direkt. Bör man vara orolig för Vimla att det inte blir något och använda sig av ångerrätten samt göra ett nytt köp? Eller man kanske redan varit kund då så går det inte ändå.

Ditt köp hos Tellus Mobil den 2024-11-30 är nu registrerat och dina 3000 EuroBonus poäng som du tjänat in kommer att överföras till ditt konto så snart som möjligt.
Fick själv bekräftelse om att köpen hos Vimla, Hallon och Tellus reggats, dock inte Halebop. Brukar dock inte vara något problem om man efterfrågar efter 48 h.
 
Blir kanske off-topic nu, men jag har ett telenor obegränsat + med extra datasimkort, och det är klart att hemkontoret därmed inte behöver köpa ett eget bredband. Fungerar tillfredsställande och det är så att säga prisvärt.

Sedan har de råttorna ändrat om sina abonnemang (strax efter företaget band om alla på 2 år). Top-tier obegränsat plus som hade 2100 Mbit/s har fått ett syskon i Obegränsat Premium. Så för att differentiera och motivera högre priser har vårt abonnemang tydligen sänkts till 600Mbit/s.
Vad jag ville ha sagt är att man inte kan utgå från att det mobila bredbandet man köper kommer att fortsätta vara en bra ersättning till fast lina.
 
Toppen