Senaste nytt

SAS Webshopping

Vet inte om det är rätt tråd men jag testar.

Har nyligen blivit med bensinbil igen efter flera år med elbil och letar sätt att tjäna lite mer poäng på tankningen. Preem ser ju ut att ha tagit bort sin deal där man kunde koppla kortet mot eurobonus för att tjäna poäng på antal liter man tankar?

Hur är det med presentkort hos Cirkle K som köps i webshoppen, funkar dessa bra att betala/tanka med? Noterade även i Cirkle K appen att man kan lägga in presentkort som betalmedel där som då verkar dras automatiskt om man även ser till att den får läsa av ens registreringsskylt på stationen. Någon med erfarenhet av det?
Preem har kvar sin bonus mig veterligen MEN använd det fysiska kortet i tankautomaten (inte mobilen).
Du måste också välja om du vill ha rabatt i pengar eller få poäng. Detta gör du genom att ringa dem/logga in.

Last edited:
Vet inte om det är rätt tråd men jag testar.

Har nyligen blivit med bensinbil igen efter flera år med elbil och letar sätt att tjäna lite mer poäng på tankningen. Preem ser ju ut att ha tagit bort sin deal där man kunde koppla kortet mot eurobonus för att tjäna poäng på antal liter man tankar?

Hur är det med presentkort hos Cirkle K som köps i webshoppen, funkar dessa bra att betala/tanka med? Noterade även i Cirkle K appen att man kan lägga in presentkort som betalmedel där som då verkar dras automatiskt om man även ser till att den får läsa av ens registreringsskylt på stationen. Någon med erfarenhet av det?
De funkar bra, låter ju väldigt smidigt om man kan få det att dras automatiskt. Har presentkorten i ”plånboken” i mobilen just nu, tar någon minut att slå in numret men tankar inte spec ofta.

Familjen handlar en del och kontinuerligt på Clas Ohlson. Överväger att köpa ett stort presentkort där. Någon som gjort liknande och vet om det går att använda samma (stora) presentkort flera gånger för mindre, kontinuerliga, köp hos Clas Ohlson?

Familjen handlar en del och kontinuerligt på Clas Ohlson. Överväger att köpa ett stort presentkort där. Någon som gjort liknande och vet om det går att använda samma (stora) presentkort flera gånger för mindre, kontinuerliga, köp hos Clas Ohlson?
Ja det går fint, men köper man på Zupergift/SAS är det bara i butik de kan användas. Har försökt och fått hjälp från chatten om man beställer på hemsidan även om det inte "ska gå".

Ja det går fint, men köper man på Zupergift/SAS är det bara i butik de kan användas. Har försökt och fått hjälp från chatten om man beställer på hemsidan även om det inte "ska gå".
De via zupergift ska väl inte gå att använda överhuvudtaget på Circle K nuförtiden? Eller menar du att även de går att få in om man går via kundtjänsten?

Om någon har tänkt ge bort Lego i julklapp så kan detta vara en bra helg att handla. SAS har kampanj med dubbla poängintjäningen (50p/100kr) samtidigt som LEGO själva har dubbla poängen tillbaka i sitt medlemsprogram (10 istället för 5% effektiv cashback hos Lego, egentligen ännu bättre om man löser in mot legoset istället för ren pengarabatt). Lego har även REA på utvalda set.

Man får även två gratis lego-set vid köp över 2960 kr, båda har ett ganska fint värde oöppnade på andrahandsmarknaden.

Var kan jag se alla poäng som är på väg in på mitt konto från sas webshop?
Jag kunde nämligen förut se alla poäng från presentkort, rituals och annat jag köpt. Men nu har allt försvunnit och jag ser endast poäng från en butik som visas under inkommande poäng.

Är det vanligt att det försvinner, men att det ändå registreras? Eller bör jag kontakta supporten

Var kan jag se alla poäng som är på väg in på mitt konto från sas webshop?
Jag kunde nämligen förut se alla poäng från presentkort, rituals och annat jag köpt. Men nu har allt försvunnit och jag ser endast poäng från en butik som visas under inkommande poäng.

Är det vanligt att det försvinner, men att det ändå registreras? Eller bör jag kontakta supporten

Om du menar Shoppingportalen så är min erfarenhet att om de försvinner från ”Poäng på väg” så är de borttagna och ej godkända.

Toppen