Senaste nytt

SAS Webshopping

Emil123

Medlem
Aha, det var bra att veta. Troligen inget de ”skyltar med”….Då får man se om det är värt att förlänga efter 6 månader, eller inte.
Det står i deras t&c på sidan men tänkte att ex. erbjudandet via Amex Plat kanske inte räknades in som ”free trial” ändå. Inte helt tydligt.

”- No EuroBonus Extra Points for memberships will be given to members on free trials. EuroBonus Extra Points for memberships will only be given to paying members.”
 

NiNE

Medlem
Jag noterade att om man går in på den norska sidan (klicka på flaggan uppe till vänster) och går in på Telia så får man 2500 poäng per köp. Det står inget i villkoren om att man måste teckna abonnemang eller att det endast gäller en gång per person. Jag lyckas dock inte köpa något, vet inte om det är för att mitt kort är svenskt. Någon med norskt kort eller Vipps som kan testa? Finns mobilskal för 99kr, så det blir billiga poäng…
 
Jag noterade att om man går in på den norska sidan (klicka på flaggan uppe till vänster) och går in på Telia så får man 2500 poäng per köp. Det står inget i villkoren om att man måste teckna abonnemang eller att det endast gäller en gång per person. Jag lyckas dock inte köpa något, vet inte om det är för att mitt kort är svenskt. Någon med norskt kort eller Vipps som kan testa? Finns mobilskal för 99kr, så det blir billiga poäng…

Bra tips! Jag har norskt kort och beställde precis en Samsung mobilladdare till 99 NOK. Den skickas till morsans adress i Norge. Vi får se om det dyker upp några poäng. Det står dock "Denne kampanjen kan kun brukes én gang per EuroBonus-medlem og er kun gyldig for nye kunder."
 
Heads-up!

hedvig.PNG
 
Bra kampanj! 10 000 extrapoäng i välkomstbonus samt 100 extrapoäng varje månad om man tecknar försäkring hos Hedvig. Dessutom:

"Nej, vi har ingen bindningstid. Din försäkring går att säga upp när som helst. Om du väljer att avsluta en försäkring behåller du dina utbetalda EuroBonus-poäng."


Synd bara att jag redan är Hedvig kund :(

Spännande att man ändrar villkoren on-the-go. Det stod inget om att rabattkoder inte kunde kombineras tidigare.

Exakt, har någon en print på ursprungserbjudandet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

imartin

Medlem
Spännande att man ändrar villkoren on-the-go. Det stod inget om att rabattkoder inte kunde kombineras tidigare.
Ja antingen hade de inte tänkt på det från början, eller de tyckte att det var ok i början för att snabba på spridningen - och när den var ett faktum så valde de att exkludera rabattkoder. Så skulle jag också göra.

Edit: Eller är det så att de faktiskt ändrade det i efterhand även för de som signade upp sig innan? I så fall är det fult.
 

Doctor-X

Medlem
Snackade med Hedvig om detta igår, fick samma info.
Bad kundtjänst ta bort min värvningskod jag angav när jag signade (som gav 10kr/rabatt per månad).

Däremot går det fortfarande bra att dela sin egen kod och därigenom få rabatt på månadskostnaden (om man nu hittar nån som faktiskt vill ha försäkringen och inte primärt Eurobonusen ;) ).
Fast man kan ju inte bara ändra sina villkor hur som helst till det som passar företaget, de villkor som förelåg vid täckning av försäkring är ju de som gäller. OK att det gäller från när man ändrar villkoren.

Jag förstår att det rör sig om 10kr, vilket jag egentligen inte bryr mig om - men det borde inte heller Hedvig göra. Det luriga här är ju att alla som då tecknade en försäkring när erbjudandet kom ut och använde en rabattkod (eftersom det inte stod något om detta i villkoren) kommer att bli blåsta på sina 10.000p utan att Hedvig informerat om detta - detta om något är väldigt tveksamt. Jag gissar att efter 3mån med rabattkod är det försent att då "ångra" sig och ta bort sin kod och man har då betalat ca 150kr för en imaginär katt tex. och blir blåst på sin Eurobonuspoäng. Om nu rabattkod inte får användas bör Hedvig kontakta samtliga som tecknat försäkringen och förklara läget och att man då har möjligheten att ta bort sin kod.

Jag misstänker även att det inte kommer komma några poäng när utbetalningen skall ske om man som @rundaqvisten i efterhand tagit bort sin kod och att det kommer vara tvungen med ny kontakt med kundtjänst och manuell handpåläggning och kanske ev. påtryckning för att få poängen.
 
Last edited:
Fast man kan ju inte bara ändra sina villkor hur som helst till det som passar företaget, de villkor som förelåg vid täckning av försäkring är ju de som gäller. OK att det gäller från när man ändrar villkoren.
Jag håller med fullt. Signalerar inte direkt den seriositet man vill se hos ett försäkringsbolag.

Jag misstänker även att det inte kommer komma några poäng när utbetalningen skall ske om man som @rundaqvisten i efterhand tagit bort sin kod och att det kommer vara tvungen med ny kontakt med kundtjänst och manuell handpåläggning och kanske ev. påtryckning för att få poängen.
Nu lät det ju som att jag kontaktade kundtjänst och bad dem ta bort koden. Riktigt så var det ju inte utan jag ju hört ryktet att man missade Eurobonusen om man tecknade med rabattkod, så jag kontaktade kundtjänst för att ta reda på hur det förhöll sig.

Kundtjänst sa då att det var antingen 10kr rabatt eller Eurobonus och erbjöd sig att ta bort rabatten, och jag valde minsta motståndets väg. Vi får se om några månader om jag valde rätt.
 

backfire

Medlem
Häromdagen stod det inget om att man inte kunde kombinera dessa erbjudanden.

Någon som har en skärmdump innan de ändrade villkoren?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen