Senaste nytt

SAS Webshopping

Det är ett fysiskt kort
50BFEC21-6477-4021-A466-D413B8110365.jpeg

Var på Ica Maxi Jönköping. De ville inte växla sverigechecken till presentkort. Dock var killen jag pratade med väldigt osäker och fick fråga och ringa runt.
Så jag tror det beror på vem man pratar med.

Strax efter var jag på Apoteket hjärtat där jag ville använda en sverigechek som betalning.
Kvinnan i kassan "oj ,vad är det här, det tar vi inte emot här". Sen provade hon att skanna streckkoderna och då fungerade det.

Så många har nog inte koll på vad det är.

Var på Ica Maxi Jönköping. De ville inte växla sverigechecken till presentkort. Dock var killen jag pratade med väldigt osäker och fick fråga och ringa runt.
Så jag tror det beror på vem man pratar med.

Strax efter var jag på Apoteket hjärtat där jag ville använda en sverigechek som betalning.
Kvinnan i kassan "oj ,vad är det här, det tar vi inte emot här". Sen provade hon att skanna streckkoderna och då fungerade det.

Så många har nog inte koll på vad det är.
Man scannar den som vara/artikel och ”rabatt” registreras, eller ska den scannas som betalmedel? Tänker om man ska försöka kommentera det hela lite smidigt så är det bra att veta hur om de inte känner igen det.

Funderar på att köpa AC För 6000kr via CDON. Maxbeloppet för CDON genom Zupergift är 1000, vid köp kan man kombinera 6 st om 1000kr? 3000p+1200 Amex Elite.

Sedan tänkte jag även gå via CDON länken i shoppen för att få ytterligare 15kr/100kr så totalt 900p. Någon som vet om allt detta kan kombineras?

Tänker att alla poängen blir då 5100p.

Funderar på att köpa AC För 6000kr via CDON. Maxbeloppet för CDON genom Zupergift är 1000, vid köp kan man kombinera 6 st om 1000kr? 3000p+1200 Amex Elite.

Sedan tänkte jag även gå via CDON länken i shoppen för att få ytterligare 15kr/100kr så totalt 900p. Någon som vet om allt detta kan kombineras?

Tänker att alla poängen blir då 5100p.
Vad är det för märke? Köpte en AC via CDON och den var inte jättebra...

10.000p för 950kr medlemsavgift. Värt/ovärt?
Trodde man kunde ta en månad för 95 kr men det var väl för bra för att vara sant. Ganska otydligt att ett "monthly memberhsip" gäller för ett helt år, även om man säger upp?

Circle K presentkortet var tillbaka hos ZuperGift under ett par timmar idag, borta nu igen. Osäkert om det det var ett misstag eller det tog slut lika snabbt. Köpte ett ZuperGift i SAS Eurobonusshoppen för 5000kr (såklart med Curve så man kan flytta transaktionen om nästa vecka) och hann växla 1000kr x 5 till Circle K.

Circle K presentkortet var tillbaka hos ZuperGift under ett par timmar idag, borta nu igen. Osäkert om det det var ett misstag eller det tog slut lika snabbt. Köpte ett ZuperGift i SAS Eurobonusshoppen för 5000kr (såklart med Curve så man kan flytta transaktionen om nästa vecka) och hann växla 1000kr x 5 till Circle K.
Fasen också. Men de skrev till mig (se ovan i flödet) att Circle K skulle komma tbx. Dock inte för ngn timma i taget ;)

Toppen