Senaste nytt

SAS Webshopping

När man läser Zupergifts villkor så står det ett presentkort per ett köp som jag tolkade som att det inte går att köpa ett 10000kr presentkort och lösa in på flera ställen. Det skrevs nu om Sverigechecken osv som fick mig att undra..är det möjligt att köpa tex. 10000kr zupergift-kort sen lösa in på valfria ställen och belopp?
Jag köpte Zupergift för 10 000 och fick kort för Circle K (5000), Stadium (1000), Jula (2000) & Amazon (2000)
 

OlaBola

Medlem
När man läser Zupergifts villkor så står det ett presentkort per ett köp som jag tolkade som att det inte går att köpa ett 10000kr presentkort och lösa in på flera ställen. Det skrevs nu om Sverigechecken osv som fick mig att undra..är det möjligt att köpa tex. 10000kr zupergift-kort sen lösa in på valfria ställen och belopp?
Jo, det går.
Villkoret du tänker på syftar antagligen på att man inte kan lösa in två eller fler Zupergift-koder vid en och samma inlösning.
Du kan alltså inte köpa två Zupergift på 100kr var och sen lösa in dem till EN Sverigechecken på 200kr.
 
Försökte använda ett presentkort (från Zupergift) på Circle K och personalen kunde inte få det att fungera...
Bara så det inte finns några tveksamheter: Du använder alltså inte Zupergift-presentkortet på CircleK. Du använder Zupergift-presentkortet för att KÖPA ett CircleK-presentkort i Zupergifts webshopp, sedan använder du CircleK-presentkortet på CircleK.
 
Försökte använda ett presentkort (från Zupergift) på Circle K och personalen kunde inte få det att fungera...
Men ifall det var ett CircleK-presentkort som inte fungerade, så har jag också varit med om (en gång) att det inte gått att använda kortet. Personalen i kassan kunde se att det fanns ett saldo på kortet, men när de skulle betala med det fick de svar att det var ett "ogiltigt presentkort". Personalen slog in det säkert 10 gånger, sen på tionde gången funkade det. Jag vet inte om han gjorde något annat den 10:e gången, om det var SBS eller temporärt systemfel...
 
Bara så det inte finns några tveksamheter: Du använder alltså inte Zupergift-presentkortet på CircleK. Du använder Zupergift-presentkortet för att KÖPA ett CircleK-presentkort i Zupergifts webshopp, sedan använder du CircleK-presentkortet på CircleK.
Jag vet hur det ska fungera, https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-webshopping.5744/post-1032307
Men ifall det var ett CircleK-presentkort som inte fungerade, så har jag också varit med om (en gång) att det inte gått att använda kortet. Personalen i kassan kunde se att det fanns ett saldo på kortet, men när de skulle betala med det fick de svar att det var ett "ogiltigt presentkort". Personalen slog in det säkert 10 gånger, sen på tionde gången funkade det. Jag vet inte om han gjorde något annat den 10:e gången, om det var SBS eller temporärt systemfel...
Det var ett personalfel, inte ett systemfel
 

Delayed

Medlem
Inga problem här på CircleK. Bästa soppa poängdealen någonsin med ca 10eb/l 95. Riktigt bra! :)

Circle K presentkort (som man kan köpa bränsle för) verkar vara borttaget från Zupergift.

OK jag blir bara mer och mer förvirrad. Är det fortfarande möjligt att tjäna bra med EB poäng genom att tanka på CircleK via Zupergift?

Om det är det, kan någon förklara för mig, gärna på nivån som man skulle förklara för ett litet barn, hur?

Jag skulle alltså vilja handla ett/flera presentkort med motvärdet 10 000 kronor och för det betala 9500 kronor. Därefter vill jag tanka vid säg tio tillfällen och om möjligt betala allt vid respektive tillfälle "med" Zupergift, eller eventuellt 1000 kronor per tillfälle med Zupergift och resten med kort.

Hur gör jag detta praktiskt? Vilka presentkort köper jag och var? Köper jag ett stort eller flera små? Hur gör jag praktiskt vid tankning? Hur hanteras eventuell delbetalning Zupergift/kreditkort. Kan jag bruka en del av ett presentkort och behålla återstående del på presentkortet? Vågar man lita på att Zupergift finns kvar.

Ja jag är som sagt förvirrad. :oops:
 
Toppen