Senaste nytt

SAS Webshopping

OK jag blir bara mer och mer förvirrad. Är det fortfarande möjligt att tjäna bra med EB poäng genom att tanka på CircleK via Zupergift?

Om det är det, kan någon förklara för mig, gärna på nivån som man skulle förklara för ett litet barn, hur?

Jag skulle alltså vilja handla ett/flera presentkort med motvärdet 10 000 kronor och för det betala 9500 kronor. Därefter vill jag tanka vid säg tio tillfällen och om möjligt betala allt vid respektive tillfälle "med" Zupergift, eller eventuellt 1000 kronor per tillfälle med Zupergift och resten med kort.

Hur gör jag detta praktiskt? Vilka presentkort köper jag och var? Köper jag ett stort eller flera små? Hur gör jag praktiskt vid tankning? Hur hanteras eventuell delbetalning Zupergift/kreditkort. Kan jag bruka en del av ett presentkort och behålla återstående del på presentkortet? Vågar man lita på att Zupergift finns kvar.

Ja jag är som sagt förvirrad. :oops:
Som du ser i inlägget ovan ditt kan man inte växla till presentkortet man kan tanka med längre. Varför vet nog ingen ännu

OK jag blir bara mer och mer förvirrad. Är det fortfarande möjligt att tjäna bra med EB poäng genom att tanka på CircleK via Zupergift?

Om det är det, kan någon förklara för mig, gärna på nivån som man skulle förklara för ett litet barn, hur?

Jag skulle alltså vilja handla ett/flera presentkort med motvärdet 10 000 kronor och för det betala 9500 kronor. Därefter vill jag tanka vid säg tio tillfällen och om möjligt betala allt vid respektive tillfälle "med" Zupergift, eller eventuellt 1000 kronor per tillfälle med Zupergift och resten med kort.

Hur gör jag detta praktiskt? Vilka presentkort köper jag och var? Köper jag ett stort eller flera små? Hur gör jag praktiskt vid tankning? Hur hanteras eventuell delbetalning Zupergift/kreditkort. Kan jag bruka en del av ett presentkort och behålla återstående del på presentkortet? Vågar man lita på att Zupergift finns kvar.

Ja jag är som sagt förvirrad. :oops:
För tillfället kan man inte köpa CircleK-presentkort med Zupergift-presentkort. Om det är tillfälligt eller permanent vet vi inte, men om det är permanent så är det här poängknepet stängt. Det verkar också som att möjligheten att köpa ett 10 000 kr presentkort för 9 500 kr är borta. Poängguden ger och poängguden tar.

Men om det skulle komma tillbaka, så försöker jag sammanfatta:

1. På Eurobonusshop (https://www.saseurobonusshop.com/se/zupergift-presentkort) köp Zupergift-presentkort för valfri valör. Detta får man 50 poäng / 100 kr, utöver det du får från kreditkortet du betalar med.
2. Zupergift-kortet får man på mail. Man kan inte göra något direkt med Zupergift-kortet, utan det är bara till för att köpa ANDRA presentkort på Zupergifts butik https://zupergift.com/se/ . Det är möjligt att det finns andra presentkort som kan vara av intresse, tidigare kunde man alltså köpa CircleK-presentkort, och kanske återigen i framtiden.
3. Köp ett eller flera CircleK-presentkort, spelar ingen roll, beror på vad du tycker är smidigast. Dessa kommer också på mail. Varje presentkort har en streckkod, en ID-siffersträng (säkert samma som står i streckkoden) och en PIN-kod.
4. Skriv lämpligtvis ut presentkortet på papper om du inte vill hålla på att leta mail i mobilen och ge dem till CircleK-personalen.
5. När du kommer och ska tanka, går du in till en bemannad kassa, och ber att få förskottsbetala X kr av drivmedel Y (t.ex. 500 kr 95 oktan). Undvik att be om mer än du kommer kunna tanka, för återbetalningar är struliga. Du betalar med presentkortet, som personalen scannar av och skriver in PIN-koden. Ibland kan de inte veta exakt hur de ska göra, men annars går det snabbt och smidigt.
6. Du får nu en ny kod på din förskottsbetalning. Gå ut till pumpen, tryck på knappen för Förskottskod, mata in din kod och sen kan du tanka för det belopp du valt av det drivmedel du valt.
7. Färdigt. Kör iväg.

Du behöver inte "tömma" presentkortet varje gång du använder det, utan om du har 5000 kr presentkort så kan du använda det vid 10 tillfällen x 500 kr.

Du kan också delbetala med ett presentkort, om du t.ex. vill tanka för 1000 kr men har bara 500 kr kvar på presentkortet kan du betala överskjutande belopp med kreditkort i kassan.

Om man vågar lita på att Zupergift finns kvar kan jag inte bedömma, men det behöver man inte egetligen annat än under den korta period mellan att man köpa Zupergift-kortet, och man förbrukat det genom att köpa CircleK-kort. Lämpligtvis är den perioden bara några minuter lång. Därefter är Zupergift ute ur ekvationen, så om de försvinner spelar inte längre någon roll för dina redan gjorda köp.

Jo jag citerade det inlägget... Men om det är enda sättet att köpa den typen av presentkort har i alla fall jag ingen aning om. Därav min fråga.
Man kan köpa CircleK-presentkort hos CircleK, men det får man inga eurobonus-poäng för, så det är ointressant ur ett poängperspektiv. Hela vitsen var alltså att köpa Zupergift, och att CircleK var ett sätt (för många) att använda stora belopp av ett Zupergift-kort på något som man kan vara rimligt säker på kommer finnas kvar ett tag... man kan köpa presentkort på Blomsterlandet eller Åhlens eller en hel massa andra ställen också, men i vart fall för min del gör jag inte regelbundet av med så mycket pengar där...

5. När du kommer och ska tanka, går du in till en bemannad kassa, och ber att få förskottsbetala X kr av drivmedel Y (t.ex. 500 kr 95 oktan). Undvik att be om mer än du kommer kunna tanka, för återbetalningar är struliga. Du betalar med presentkortet, som personalen scannar av och skriver in PIN-koden. Ibland kan de inte veta exakt hur de ska göra, men annars går det snabbt och smidigt.
6. Du får nu en ny kod på din förskottsbetalning. Gå ut till pumpen, tryck på knappen för Förskottskod, mata in din kod och sen kan du tanka för det belopp du valt av det drivmedel du valt.
Kan tillägga att till skillnad från presentkortet är förskottskoden giltig bara några veckor och sedan försvinner beloppet. Så ha koll på detta om du råkar tanka för mindre än du bad om vid kassan. Enligt support kan man gå in i butiken igen och få tillbaka resterande belopp på presentkortet. Extra krångel alltså. Bättre att ta lite mindre och fylla på via kreditkort om du ska absolut ha full tank.

Kan tillägga att till skillnad från presentkortet är förskottskoden giltig bara några veckor och sedan försvinner beloppet. Så ha koll på detta om du råkar tanka för mindre än du bad om vid kassan. Enligt support kan man gå in i butiken igen och få tillbaka resterande belopp på presentkortet. Extra krångel alltså. Bättre att ta lite mindre och fylla på via kreditkort om du ska absolut ha full tank.
Kan tillägga att man med enkelhet kan ta ut resten i kontanter också.

Kan tillägga att till skillnad från presentkortet är förskottskoden giltig bara några veckor och sedan försvinner beloppet.
Det är faktiskt bara giltigt en timme, och bara på den stationen som man tagit ut förskottskoden på. Så meningen är att man betalar, sedan tankar man direkt, förskottskoderna ska man inte hålla på.

Toppen