Senaste nytt

SAS Webshopping

Har bara använt ZuperGift i samband med att jag exakt vet vad jag vill köpa, på det sättet blir det aldrig några pengar kvar på presentkortet.
Köpte 5st presentkort á 1000kr under x2-helgen med SAS MC och växlat samtliga till Circle K. Tankar aldrig <1000kr med 50L disesltank, så blir inga pengar över där. När man växlat till Circle K gäller presentkortet i 2 år.

Man ska vara försiktig med att köpa på sig presentkort man inte vet att man kommer använda i närtid, inte bara för att man kan råka glömma bort att använda dem, det är också många som har tappat stora värden när kedjor mm har gått i konkurs eller rentav bara blivit uppköpta. Ett presentkort är allt annat än "pengar på banken"...

Apropås Zupergift: Växlade 200kr till en "Sverigecheck" för att handla i en fysisk Hemköp-butik. Personalen i kassan visste ingenting om det och sa jag ska komma tillbaka "när chefen är där". Ogillar krångel så mejlade Zupergift supporten för att kolla om de kan växla tillbaka. Svar: nej. De skrev till och med att jag ska be personalen i kassan att "ringa till Zupergift support". Lol. I vilken realitet lever dem?

Så man bör fundera noga över hur man använder Zupergift. Jag gissar att det är del av deras affärsmodell: Några personer glömmer att förbruka hela beloppet. För andra dyker det upp problem när det gäller att lösa in kortet, och de ger upp till slut... Någon måste ju i slutändan betala för de EB poäng vi tjänar.
Nu satt det en annan person i kassan på min närmsta Hemköp och hen hade koll, knappade in koden och allt funkade bra.
Så om det funkar bra, då är det ju verkligen najs med denna extra poäng-intjäning!

Kundtjänst kunde i vart fall direkt hitta den transaktion det gällde baserat endast på presentkortets nummer, de såg direkt när, vilken station och vilken summa det var som inte förbrukades, så den biten bör det i vart fall inte vara några tveksamheter kring.

Uppföljning: Nu precis (efter 2,5 arbetsdagar) fick jag ett mail från CircleK kundtjänst om att beloppet är återfört på presentkortet.

Mina poäng för pren på Dagens Industri står listade under "Poäng på väg till dig", sedan cirka 4 veckor. Men det finns också en summa-räknare högre upp på sidan, där det summeras poäng, också med rubriken "Poäng på väg till dig". Där ingår inte poängen för DI-kampanjen, däremot 2 andra köp som gjorts ungefär samtidigt.

Är detta något normalt mellanläge, typ att DI-köpet har registrerats men DI har ännu inte fullt bekräftat och att de två andra handlarna har så att säga bekräftat transaktionen?

En av de två köpen som finns med i summa-beräkningen är ett köp hos Royal Design som gjordes bara för någon dag sedan. Bekräftelsemail från portalen om "Köp registrerats" kom i går kväll så den kom alltså med i summeringen väldigt snabbt.

Last edited:
Mina poäng för pren på Dagens Industri står listade under "Poäng på väg till dig", sedan cirka 4 veckor. Men det finns också en summa-räknare högre upp på sidan, där det summeras poäng, också med rubriken "Poäng på väg till dig". Där ingår inte poängen för DI-kampanjen, däremot 2 andra köp som gjorts ungefär samtidigt.

Är detta något normalt mellanläge, typ att DI-köpet har registrerats men DI har ännu inte fullt bekräftat och att de två andra handlarna har så att säga bekräftat transaktionen?

En av de två köpen som finns med i summa-beräkningen är ett köp hos Royal Design som gjordes bara för någon dag sedan. Bekräftelsemail från portalen om "Köp registrerats" kom i går kväll så den kom alltså med i summeringen väldigt snabbt.
OT: Hur många poäng skulle DI-pren ge?

Har noterat samma emellanåt men allt som är listat har oftast kommit in som vanligt oavsett vad totalen säger. Sen att "som vanligt" i majoriteten av fallen innebär retroregistrering och ofta även mail är ju tyvärr standard och riktigt frustrerande. Har alltså inte märkt att det listningen påverkat om poängen slutligen kommer in eller inte.

Toppen