Senaste nytt

SAS Webshopping

Hej, är det nån som vet om man får poäng vid köp av receptbelagda mediciner på nån av Apoteken som samarbetar med EB? Om så är fallet, får man fortfarande poäng när man har frikort?
Jag kör Kronans apotek o där får man poäng för receptbelagda mediciner. Har för mig att det står att man inte får det på Hjärtat. Kronan brukar funka bra o har ofta kampanjer med extrapoäng så brukar plocka ut lite allergimediciner i samband med kampanjerna.

Du får poäng baserat på vad du betalar när du checkar ut. Så reduceras priset du betalar pga läkemedelsförmånen så får du såklart även mindre poäng.

Jag kör Kronans apotek o där får man poäng för receptbelagda mediciner. Har för mig att det står att man inte får det på Hjärtat. Kronan brukar funka bra o har ofta kampanjer med extrapoäng så brukar plocka ut lite allergimediciner i samband med kampanjerna.

Du får poäng baserat på vad du betalar när du checkar ut. Så reduceras priset du betalar pga läkemedelsförmånen så får du såklart även mindre poäng.
Uppdatering. Såg nu när jag kollade att kronan tagit bort de för receptbelagda läkemedel. Även apoteket tillåter inte de. Så tyvärr har nog alla tagit bort de nu.

Vet du när det togs bor från kronans? Jag beställde receptbelagt därifrån 2018-07-07 och fick poäng.
Tyvärr ingen aning, såg de först nu. Gjorde själv beställning i slutet av juni men köpet blev aldrig registrerat så tänkte efteranmäla men frågan är om de går nu såvidare ingen har nått bevis på när de ändrade.

Tyvärr ingen aning, såg de först nu. Gjorde själv beställning i slutet av juni men köpet blev aldrig registrerat så tänkte efteranmäla men frågan är om de går nu såvidare ingen har nått bevis på när de ändrade.
Typiskt om det är så. Passade på att hämta ut hela årets förbrukning av en receptbelagd medicin som inte omfattas av högkostnadsskyddet under poängkampanjen i juli.

Shoppa och tjäna EuroBonus poäng - SAS

upload_2018-8-13_9-57-3.png

Jag har inte fått något från 3 när jag köpte ett gratis kontantkort. Fyllde även på detta med någon GB data vid ett senare tillfälle men inga poäng.

Tack för tipset. Beställt precis ett kontantkort. Räknar inte med att jag får poäng för det men rapporterar här ifall det sker.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen