Senaste nytt

SAS Webshopping

Plötsligt händer det...
Fick i veckan rätt gentemot DI som hade dragit 2x399 kr via Klarna, fastän jag hade mejlat och sagt upp min prenumeration. - check på den.

Den 3/4 köpte jag The från thekungen som många andra. Mejlade sas om det i veckan fick inget svar, men väl poängen idag.

Nu återstår det bara 1200 poäng från Mat.se, som jag påpekade om i samma mejl som ovan.

Detta är nästan ett heltidsjobb och jag börjar undra om dessa poäng är värt allt jobb man lägger ner.

Ja nog är det lite ”meck” men något heltidsjobb vet jag inte om jag får ihop på det. Jag för in mina köp i ett exceldokument och bockar av när jag fått poängen. Det ger en bra översikt och gör det ”snabbjobbat” vid kontakt med earnshop.

Ja nog är det lite ”meck” men något heltidsjobb vet jag inte om jag får ihop på det. Jag för in mina köp i ett exceldokument och bockar av när jag fått poängen. Det ger en bra översikt och gör det ”snabbjobbat” vid kontakt med earnshop.

Så klart att jag överdrev något. Men jag kan inte förstå att det ska behöva vara så meckigt att få poängen år 2018. Det borde gå per automatik kan man tycka. För att inte säga den totala avsaknaden på mejlrespons.

Fick dom iordning bara på detta så skulle dom spara mycket tid, som dom anställda kan göra något ”vettigt” med istället.

Behöver man ny väska eller liknande får man 22 % rabatt på Väskan.com, Shoppa och tjäna EuroBonus poäng - SAS, med koden "MEDLEM22" för tillfället. Dessutom 38 EB-poäng/100 SEK. Det står att det inte gäller Samsonite eller nedsatta produkter men när jag testade sänktes en Samsonite (ej nedsatt) ändå.. Testade även med en av de dyrare Rimowa och den blev billigare som synes:
Screenshot_20180720-163549_Chrome.jpg

Behöver man ny väska eller liknande får man 22 % rabatt på Väskan.com, Shoppa och tjäna EuroBonus poäng - SAS, med koden "MEDLEM22" för tillfället. Dessutom 38 EB-poäng/100 SEK. Det står att det inte gäller Samsonite eller nedsatta produkter men när jag testade sänktes en Samsonite (ej nedsatt) ändå.. Testade även med en av de dyrare Rimowa och den blev billigare som synes:
Visa bifogad bild 77967
Kombinationen nedsatt och Samsonite fungerar

Visa bifogad bild 77967
Visst tjänar man inte poäng om man använder kampanjkoder?

Visa bifogad bild 77967
Snyggt, tack! Passade på att beställa Rimowor, blev ju riktigt bra pris (och eventuellt några Eurobonuspoäng om de nu kommer några...)

Visst tjänar man inte poäng om man använder kampanjkoder?
Jo det tror jag man gör.

Edit: Jag använder ofta rabattkoder på de sidor jag handlar på via SAS Webbshop portal. Ett bra exempel är Stay Hard som strösslar ut rabattkoder. Har fått poäng varje gång.

Eftersom en rabattkod minskar det totala ordervärdet så får du ju såklart mindre antal poäng än om du ahde betalat fullt pris. Pga detta finns det ingen anledning för butikerna att inte låta dig kombinera just detta.

Det JAG tror att det som det syftar på i villkoren är att om du betalar hela din order med tex värdecheck eller rabattkod så får du inga poäng för vad varorna egentligen hade kostat dig. Dvs du får bara poäng för de faktiska kronorna du betalar vid köpet du gör, via SAS Portalen.

Last edited:
De kör nu en Kampanj med 800p per köp hos Specsavers och hittar inget i villkoren om att detta endast skulle gälla ett köp. Den billigaste produkten jag hittar kostar 97:- + fri frakt (idag den 22:dra). Är inte detta högst utnyttjbart?

8000p för 970sek ~ 8,2eb per krona. Ganska bra?

Toppen