Man skall inte hata sina pengar, ej heller sina poäng.Skulle aldrig bränna poäng på köp i Cloudshop. Att SAS värderar poängen så lågt känns uselt. Kanske går poängkursen hand i hand med aktiekursen...
Tur då att vi inte lever i något fascistsystem där du tvingas använda dina poäng till att köpa saker i cloudshop...? Jag skulle inte heller tänka tanken på att spendera poäng sådär, men för folk som står och tragglar på de summorna utan något hopp om att någonsin få ihop tillräckligt för en bonusresa är sånt här bättre än att låta poängen förfalla. Folk har olika preferenser, förutsättningar och behov. Av samma anledningar finns det en fördel med att kunna köpa vanliga biljetter för poäng, även om de priserna ofta är mycket, mycket högre än poängpriser för awardresor.
Då passar SAS på att sko sig på dessa. Verkligen generöst.
Visst är det bra att kunna använda sina poäng, men tycker inte SAS ska förolämpa folk som köper en muffins genom att ta....vad var det nu igen ..198:- eller 900 EB.
Då passar SAS på att sko sig på dessa. Verkligen generöst. Visst är det bra att kunna använda sina poäng, men tycker inte SAS ska förolämpa folk som köper en muffins genom att ta....vad var det nu igen ..198:- eller 900 EB.
Tog info från en artikel där de hade räknat ut värdet på muffinsen kontra EB-poäng. Klart de skor sig. Tycker inte du det?På vilket sätt skor de sig? Bara för att det relativa värdet man får av poängen är lägre än när man tar ut en poängresa? Skor SAS sig när jag köper en vanlig biljett för mer EB-poäng? Ingen tvingar dem att använda poängen till det ena eller det andra.
Självklart tvingar de ingen att använda poängen, men basunerar man ut att man ger folk fler möjligheter att använda sina poäng skall man inte blåsa dom, vilket jag tycker att dett är. Vänder mig inte emot möjligheten utan det sätt de värderar poängen.
Visa mig ett vettigt argument för att 900 eb-poäng är värda 198kr, tack. Bara för att ett sätt att få 900 poäng kostar 198 betyder inte att växelkursen ska sättas därefter. "Skor sig SAS" på sina kunder när de tar 80000p (= NÄSTAN 18000KR PLUS SKATT!!!1!) för en awardresa till Asien, resan är ju bara värd säg, 5000?
Tog info från en artikel där de hade räknat ut värdet på muffinsen kontra EB-poäng. Klart de skor sig. Tycker inte du det?
Skall boarda kärran nu, funderar på om jag skall testa en muffins för 900 EB?