Senaste nytt

SAS vill utvidga möjligheterna för oss med bonuspoäng

Jag reste 17 enkelresor med SAS förra året på 7månader, 4st Europa & resten ARN-CPH.
Eftersom jag var dum nog(?) att skaffa mitt bonuskort när jag bokade första resan d v s nästan ett halvår innan jag började resa så kom jag aldrig upp i silver, vilket jag hade varit nu om jag väntat med medlemsskapet till precis innan första resan.

När jag insåg detta misstag ringde jag SAS och förklarade, då sa en jättetrevlig kille: "inga problem ring igen 1 månad innan medlemsskapet går ut så skjuter vi fram det några veckor". När jag sedan ringde blev det blankt nej & "så gör vi ALDRIG".

Då började jag köpa j-vligt många muffins ;-)
En del drickor att ta med till destinationen & ett gäng mackor...

Öh, va? För att möjligen "ge igen" på SAS för att du tyckte att de var oflexibla när det gällde intjäningsår så väljer du att Vadå? Inte att utnyttja dina bonuspoäng på ett sätt som kostar SAS så mycket som möjligt samtidigt som det ger dig så mycket som möjligt (till exempel bonusresor i First med Star Alliance-partners), utan tvärtom att utnyttja dina bonuspoäng som ger minimalt till dig och kostar SAS nästan ingenting. Jag begriper ingenting! :confused:

(Om du i framtiden reser under alla årstider spelar det så klart ingen roll hur ditt intjäningsår ligger, det jämnar ju ut sig så småningom...)

Hehe nej... :)

Men eftersom jag nu väljer andra bolag för det mesta så kunde jag ju lika gärna spendera poängen..

Dvs det finns tillfällen då man väljer att spendera poängen ombord...

Toppen