Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

Hade problem med registrering av A3-flyg. Får:

"Poängen för denna flygning har redan registrerats på ett annat EuroBonus-konto."

mailade ebretro. Får se om någon sitter på andra sidan :)
 

Hachans

Medlem
Tack @Hachans ! Bra svar och verkar baserat på erfarenhet ! Får hoppas på “happy little accident” i detta fall då ! ..

Ja, det har hänt mig någon gång, men oftast då jag bokats om till annan allians.

Det som agenten ska göra vid ombokning (om jag förstått rätt) är att sätta värdet på biljetten till 0. När detta görs så blir det ingen poängintjäning. Hur exakt de gör detta har jag ingen aning om men kan ju tänka mig att detta är något som glöms bort ibland.
 

Sir Lemon

Medlem
Tack @Hachans ! Bra svar och verkar baserat på erfarenhet ! Får hoppas på “happy little accident” i detta fall då ! ..
”Happy little accident” hade det varit om du fått poängen direkt av SAS efter flighten.

Redan där, efter att du helt korrekt inte fick några poäng, skulle din strävan (IMHO) efter att orättfärdigt tillskansa dig poäng som du inte är berättigad till tagit slut.

Trots det utsätter du SAS för intensiv korrespondens och ger inte upp. Jag tycker sånt beteende är orättfärdigt. Men det är ju min uppfattning.
 

Sir Lemon

Medlem
Min utgångspunkt är att det är tillräckligt med bekymmer att få flygbolagen att respektera sina egna regler och framförallt lagstiftningen när gäller att ersätta korrekta krav.

Att då läsa ditt inlägg om försök att få ut poäng för en bonusresa, där både du och jag är kunniga nog att inse att du inte är berättigad till poäng, blir lite magstarkt.

Du skrev också att du fortsatte din mailväxling, och antydde att du var störd över att inte ”fått rätt” trots detta. Det var i den andan du skrev här, inte att ”du undrade om du möjligen ödmjukt skulle kunna få poäng för resan också”.

Du har också, utan problem, fått den ersättning för försening du har rätt till enl EU-förordningen och jag kan tycka att det det borde fått dig att nöja dig. Men icke så.

Så ja, jag tycker du skrev ”lite för mkt” enligt principen ”mycket vill ha mer”.
 
Last edited by a moderator:
Toppen