Senaste nytt

SAS Ungdomsbiljetter till Hong Kong borta?

Förstår inte Agehalls resonemang alls, faktiskt.
Du säger själv att biljetterna ofta nollas för att flighter blir fulla. Därmed är det inte orimligt att tro att SAS allt som oftast skulle kunna fylla planen utan att sälja dessa. Lägg dessutom till att kundtjänst slipper frågor om varför biljetterna inte finns på vissa linjer som de uppenbarligen bör gå till botten med och det blir en hel del besparingar.

Du säger själv att biljetterna ofta nollas för att flighter blir fulla. Därmed är det inte orimligt att tro att SAS allt som oftast skulle kunna fylla planen utan att sälja dessa. Lägg dessutom till att kundtjänst slipper frågor om varför biljetterna inte finns på vissa linjer som de uppenbarligen bör gå till botten med och det blir en hel del besparingar.

1. Då har du ju missförstått hela syftet med Ungomsbiljetter. Har skrivit om detta i en annan tråd - ska försöka leta fram den när jag tagit mig till kontoret. I korthet är huvudsyftet med ungomsbiljetter att fånga upp framtidens resenärer.

2. Här håller jag inte alls med. Hur många frågor om ungdomsbiljetter tror du att det är egentligen? Har svår att de besparingsmöjligheterna du pratar om här här.

Jag vet mycket väl resonemanget bakom ungdomsbiljetter. Men när de som reser på dessa börjar ställa en massa orimliga krav (som att kundtjänst ska gå till botten med alla frågor) så blir det snabbt en bra affär att avskaffa dem. Vänta några år till så kommer du också att inse det, men jag förstår att du är livrädd för att de ska försvinna så länge du själv kan använda dem.

Men när de som reser på dessa börjar ställa en massa orimliga krav (som att kundtjänst ska gå till botten med alla frågor) så blir det snabbt en bra affär att avskaffa dem. .

Förstår inte detta resonemanget?

Först och främst - bara för att en person här i forumet ställde en fråga så blev det helt plötsligt "Ställa en massa orimliga krav"? Eller är det jag som övertolkar detta?

Vänta några år till så kommer du också att inse det, men jag förstår att du är livrädd för att de ska försvinna så länge du själv kan använda dem.

Förstår inte detta resonemanget heller? Ja, jag har tillgång till ungdomsbiljetter, men av de 27 flighter jag har gjort med SAS i år så har noll varit ungdomsbiljetter. Snarare så att jag hela tiden köper dyra GO Light-biljetter (likt denna veckan kostade Go Light 5900 SEK ARN-LHR T/R, och då får jag köpa till bagage för 1200 SEK också.). Så nej, jag är absolut inte "livrädd" att de själv ska försvinna så länge jag själv kan använda dom...

Vad är det jag ska inse om några år angående ungdomsbiljetterna? Ser verkligen ingenting negativt med dessa - Du får gärna försöka utveckla detta så att jag förstår vad du menar.

Har dock shoppat en SAS GO Ungdom till HK T/R I vinter - 2900 SEK gick det på! Inte mycket billigare än när det är kampanj för vanliga biljetter. Kanske ska vi avskaffa kampanjer också? För det verkar ju vara prissättningen du inte gillar med ungdomsbiljetter om jag förstår dig rätt.

Först och främst - bara för att en person här i forumet ställde en fråga så blev det helt plötsligt "Ställa en massa orimliga krav"? Eller är det jag som övertolkar detta?

Vi började denna diskussion i SAS Ungdomsbiljetter till Hong Kong borta? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor där det anses "fruktansvärt" att kundtjänst inte eskalerar för att hitta rätt svar till alla frågor. Detta är på inget sätt så enkelt som antyds då det första som krävs är att den som svarar ska veta att de inte vet. Det är inte ovanligt att de som betalat minst för en tjänst ställer de högsta kraven, vilket inte känns helt rätt.

Förstår inte detta resonemanget heller? Ja, jag har tillgång till ungdomsbiljetter, men av de 27 flighter jag har gjort med SAS i år så har noll varit ungdomsbiljetter.

Så nej, jag är absolut inte "livrädd" att de själv ska försvinna så länge jag själv kan använda dom...
Det är väl ett felaktigt antagande från min sida i detta fall då men allt som oftast ser man att de enda som försvarar ungdomsbiljetter är de som själva reser på dem i stor utsträckning.

Snarare så att jag hela tiden köper dyra GO Light-biljetter (likt denna veckan kostade Go Light 5900 SEK ARN-LHR T/R, och då får jag köpa till bagage för 1200 SEK också.).
OUCH. Nu börjar konspirationsteorierna snurra i mitt huvud - har SAS medvetet ställt in avgångar för att skapa en högre efterfrågan och driva upp priserna..? Nästan 6k i Go Light är ju rena stölden.

Vad är det jag ska inse om några år angående ungdomsbiljetterna? Ser verkligen ingenting negativt med dessa - Du får gärna försöka utveckla detta så att jag förstår vad du menar.
Om du inte har möjlighet att utnyttja dem alls, så är det ganska svårt att se någon faktisk fördel med dem. Jag är medveten om resonemanget om att de ska skapa framtida kunder för SAS, men jag vet inte om jag tror på att det fungerar så i praktiken.

Om du inte har möjlighet att utnyttja dem alls, så är det ganska svårt att se någon faktisk fördel med dem. Jag är medveten om resonemanget om att de ska skapa framtida kunder för SAS, men jag vet inte om jag tror på att det fungerar så i praktiken.
Det har ju onekligen fungerat väldigt bra på @Tonton som rest på dessa tidigare och nu istället åker på betydlgit dyrare biljetter till London där SAS tjänar stora pengar. Tanken är ju att förhoppningsvis så kommer dessa resenärer tillbaka till SAS när de åkt ungdomsbiljetter i yngre år och betalar premium-priser senare i livet.

Det har ju onekligen fungerat väldigt bra på @Tonton som rest på dessa tidigare och nu istället åker på betydlgit dyrare biljetter till London där SAS tjänar stora pengar. Tanken är ju att förhoppningsvis så kommer dessa resenärer tillbaka till SAS när de åkt ungdomsbiljetter i yngre år och betalar premium-priser senare i livet.
Fast @Tonton har ju fortfarande access till dessa biljetter och jag har svårt att tro att han frivilligt själv betalar dessa hutlösa priser till London för att SAS är så fantastiska. Men jag kan givetvis ha fel där...

Fast @Tonton har ju fortfarande access till dessa biljetter och jag har svårt att tro att han frivilligt själv betalar dessa hutlösa priser till London för att SAS är så fantastiska. Men jag kan givetvis ha fel där...
Han kanske hade valt att flyga Ryanair, EasyJet, Norwegian eller British Airways annars. Istället så väljer han at fortsätta med SAS.
Priserna till London tätt inpå nu under sommaren är ju inte så roliga för det mesta, hade dessa biljetter bokats för ett halvår sedan hade det ju varit ett helt annat pris, blir ju så när man behöver resa med kort varsel när alla andra vill resa.

Istället så väljer han at fortsätta med SAS.
Ja, uppenbarligen. Det är ju imponerande att man anser sig ha råd att kasta ut uppåt 2000kr mer på en sådan kort sträcka, än vad biljetten behöver kosta.

Priserna till London tätt inpå nu under sommaren är ju inte så roliga för det mesta, hade dessa biljetter bokats för ett halvår sedan hade det ju varit ett helt annat pris, blir ju så när man behöver resa med kort varsel när alla andra vill resa.
Om man tittar på biljetter nästa vecka går det att få dem betydligt billigare än så om man är villig att flyga BA, vilket på få sätt är ett sämre alternativ än Go Light för ARN-LHR...

Jag utgår från att @Tonton inte själv, privat, står för kostnaden 5900 kronor för en ARN-LHR biljett med SAS utan att det finns en arbetsgivare som tar den kostnaden.

Toppen