Senaste nytt

SAS Travel Cash

Precis ansökt om ett kort! Oklart hur mycket det kommer användas dock... men kul om man kan ha det och generera VCC.

Fick ett sådant här i brevlådan idag. Har inte beställt något, utan de bytte helt enkelt ut mitt EBG-kort mot den nya Travel Cash-varianten. Tycker det känns lite olustigt att inte få välja själv faktiskt.

Det där är ju en bra feature som inte någon av mina andra kortutgivare fixar. Kanske ska ansöka ändå.
Det er riktig tanke, men hvorfor stoppe det?
Hvis man tenker sikkerhet, er det best å kjøpe et one-time VISA cash-card på Narvesen/Pressbyrån med cash penger, bruke det til en unsafe transaksjon, og så dispose hele kortet.
Slike pre-paid kort som SAS nå pusher er lagt helt på grensen av hva som tillates i Europa. Det er enkelt å analysere hvem som vinner over tid. Systemet er faktisk mer effektivt enn rulett for å skaffe inntekt for banken, og er basert på at folk glemmer å benytte innlagt valuta innen tidsfrist. Ikke nødvendigvis mye penger per valutakonto, men noen euro her og dollar der blir fort masse penger for systemeier.
Gost råd: ikke gå inn i dette uten at du er SIKKER på å bruke ALLE innskudd på hver valutakonto. Kjør heller Amex på normale sikre transaksjoner, og disposable VISA på kjøp på nett.
Hvis SAS fikk ubenyttet float ville det være litt bedre, men pengene går nok et helt annet sted...

Fick ett sådant här i brevlådan idag. Har inte beställt något, utan de bytte helt enkelt ut mitt EBG-kort mot den nya Travel Cash-varianten. Tycker det känns lite olustigt att inte få välja själv faktiskt.

Jag har inte fått kortet än, men ser att SAS ska skicka ett till mig. Hade inte eller beställt ett. Det ända man behöver tänka på ifall man inte använder kortet är årsavgiften (12x20=240 kr) vid 12 mån inaktivitet

Finns det en skrivelse om att avgiften är noll om saldot är noll? En sak att de tuggar på saldot om man har några kronor kvar efter en växling, en helt annan om det kommer kravbrev...

Jag har inte fått kortet än, men ser att SAS ska skicka ett till mig. Hade inte eller beställt ett. Det ända man behöver tänka på ifall man inte använder kortet är årsavgiften (12x20=240 kr) vid 12 mån inaktivitet

Detta är HELT vansinnigt om detta inte bara gäller för ett aktiverat kort med insatta pengar. Om man struntar i att aktivera kortet så är det precis som att man inte har det förutom utseendet och NFC-möjligheten. Eftersom man då inte gått med på villkoren.

Det är ju solklart att de inte kan dra pengar efter 12 mån helt utan aktivitet. Det som är frågan är ju om man drar in några hundra usd för uttag eller köp med virtuella kort och använder allt utom ett par dollar, kommer man sen börja övertrassera och bli betalningsskyldig ett år senare?

Det är ju solklart att de inte kan dra pengar efter 12 mån helt utan aktivitet. Det som är frågan är ju om man drar in några hundra usd för uttag eller köp med virtuella kort och använder allt utom ett par dollar, kommer man sen börja övertrassera och bli betalningsskyldig ett år senare?

Ja det undrar jag med. Hur som helst så borde man hinna säga upp kortet i ett sånt läge. Om jag märker att jag inte använt kortet på 6 månader så har jag ju ändå 6 månader kvar innan det börjar kosta.

Toppen