Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Om den inte biljetteras imorgon skulle jag höra av mig. Om platser bara reserveras så av bokas de efter någon dag om ingen biljettering görs.
Skrämmande hur dåligt detta funkar på sas när man bokar detta. Bara för att det är långt fram i tiden så hålls inte platserna längre tid.
Jag verkar ha haft tur för samtidigt som jag läste ditt kloka inlägg plingade det till i mailen och 4 nya E-ticket itinerary trillade in! Så det tog ju bara en timme trots allt. Inga nya konstiga avgifter har smugit sig på heller.
 
Kan man boka leg för leg om man får rätt person som svarar? Hittat resor som visas både på United och AC men behöver lägga till got-ist vilket finns om jag bara söker på det och inte got - CUN.

Det är väl max 8 segment och jag kommer upp i 7 t/r i min planerade resa.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga åt dom när dom säger "jag hittar ingenting på 10 dagar och varken från got eller ARN.
 
Kan man boka leg för leg om man får rätt person som svarar? Hittat resor som visas både på United och AC men behöver lägga till got-ist vilket finns om jag bara söker på det och inte got - CUN.

Det är väl max 8 segment och jag kommer upp i 7 t/r i min planerade resa.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga åt dom när dom säger "jag hittar ingenting på 10 dagar och varken från got eller ARN.
Sök via FRA så brukar man ha större chans till framgång. Har fungerat för mig 3 ggr senaste åren.
 
Kan man boka leg för leg om man får rätt person som svarar? Hittat resor som visas både på United och AC men behöver lägga till got-ist vilket finns om jag bara söker på det och inte got - CUN.

Det är väl max 8 segment och jag kommer upp i 7 t/r i min planerade resa.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga åt dom när dom säger "jag hittar ingenting på 10 dagar och varken från got eller ARN.
Från Oslo kör de "riktig" C (2-2 på A321) till Istanbul med Turkish. Okej tillgänglighet i februari 2022 när jag kollade.
 
Ringde 08-7974040 för att lägga på hemresa MIA-ARN, webben visar 4 lediga platser i plus.

Samtal 1.
Jag: Hej, jag vill lägga på hemresa i PLUS på bokning XXX den YY.
Agenten: Knappar, "Det finns bara ekonomi"
Jag: "Webben visar fyra platser när jag söker."
Agenten: "Ok, jag testar att söka på webben"
Agenten: "Nej det finns inga PLUS"
Jag: "Men du ser dom på webben?"
Agenten: "Jag ser dom men går inte att boka, måste vara osynk"

Samtal 2 direkt efter:
Jag: Hej, jag vill lägga på hemresa i PLUS på bokning XXX den YY.
Agenten: Knappar, "Ok nu är det gjort"
Jag: "Ska jag inte betala för extra skatter?"
Agenten: "Jag har skickat iväg det för uträkning, det kan inte jag göra. Vi kommer kontakta dig"
Jag: "Ingen risk att det blir avbokat?"
Agenten: "Det tror jag inte när det är så långt kvar till resan"

Känns verkligen osäkert allting. Trodde man alltid betalade direkt i telefonen? Kommer det ett mail med en betalningslänk?
 
Fick mail igår om att min ARN-MIA-ARN 2-4-1 med Swiss återigen blivit ändrad. Den här gången hade man helt enkelt cancelerat första sträckan ARN-ZRH utan att boka något alternativ.
Innan jag ringde "Nya Tallinn" så kollade jag att flighten fortfarande fanns på Swiss hemsida och det gjorde den. Efter ett par minuters väntan kom jag fram till en oengagerad agent som sa att Swiss helt enkelt bokat av första sträckan för att dom förmodligen vill sälja den för pengar istället, man kan väl säga att jag blev minst sagt häpen. På min fråga om att en bekräftad bonusbiljett egentligen inte alls är bekräftad så sa han att det är så när det gäller Swiss. På min nästa fråga om Swiss då kan boka av min hemresa medans jag är i USA så sa han det kan också hända.
Måste säga att jag aldrig hört något liknande och knöt handen hårt i fickan för att inte bli otrevlig, jag frågade då agenten vad han han hade för förslag på att lösa detta, han sa att han hade ingen aning eftersom han inte kunde titta i Swiss system. Då kastade jag ur mig frågan om det inte går något SAS plan samma dag, jovisst sa han. Går det att boka det frågade jag, javisst sa han. Kan du då boka det sa jag, javisst sa han. En timme senare kom nya biljetten, intressant nog är att avgifterna nu blev 1200kr/pers istället för 1600 som tidigare.
Undrar vad som skulle hända med avgiften om jag försöker ändra ZRH-ARN till SAS också...men inte en chans att jag försöker peta i bokningen en gång till om det inte behövs.
 
Jag orkar i n t e med sas kundtjänst.

Ringer in idag för att påtala att när jag bokade min awardsresa för ett par veckor sen, så fick jag betala 825 kr i service fee, 375 kr för mycket alltså.

1. En man som pratar Danska (jag förstår knappt Skånska. :confused:) Han säger att jag ska maila till ”gud vet vad”. Tack för hjälpen...

2. En kille som säger, - att när det har gått 24 timmar så är jag rökt, för det skulle jag minsann ha koll på.
Jag biter ihop och talar om för honom att så är det inte riktigt, och frågar snällt om han inte har någon annan att fråga. Jo då det hade han och återkom efter en stund och talade om, att ev så kan jag få 375 kr tillbaka, dom skulle skicka detta ärende vidare till gud vet vart igen.

Tror jag bjuder sas på dessa pengar, det får bli en André Clouet mindre i mitt liv helt enkelt bara. ;)
 
Toppen