Ringde 08-7974040 för att lägga på hemresa MIA-ARN, webben visar 4 lediga platser i plus.
Samtal 1.
Jag: Hej, jag vill lägga på hemresa i PLUS på bokning XXX den YY.
Agenten: Knappar, "Det finns bara ekonomi"
Jag: "Webben visar fyra platser när jag söker."
Agenten: "Ok, jag testar att söka på webben"
Agenten: "Nej det finns inga PLUS"
Jag: "Men du ser dom på webben?"
Agenten: "Jag ser dom men går inte att boka, måste vara osynk"
Samtal 2 direkt efter:
Jag: Hej, jag vill lägga på hemresa i PLUS på bokning XXX den YY.
Agenten: Knappar, "Ok nu är det gjort"
Jag: "Ska jag inte betala för extra skatter?"
Agenten: "Jag har skickat iväg det för uträkning, det kan inte jag göra. Vi kommer kontakta dig"
Jag: "Ingen risk att det blir avbokat?"
Agenten: "Det tror jag inte när det är så långt kvar till resan"
Känns verkligen osäkert allting. Trodde man alltid betalade direkt i telefonen? Kommer det ett mail med en betalningslänk?