Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Försök 2 - Hamnade hos samma agent som försöket innan så la på.

1. 018-480 91 67.
2. 24/2 09:48.
3. EBB.
4. Ja.

Försök 3 - Hamnade hos en agent som kunde lösa en resa på samma datum som jag fick nej på i samtal 1. Knappade inte in mitt EB-nummer denna gång men kom fram lika snabbt ändå.

1. 08-797 40 40.
2. 24/2 10:38.
3. EBB.
4. Nej.

Denna agent var mycket trevligare och hittade resan (leg i long haul) som jag själv hittat. Tyvärr hittade han inte någon anslutning i business så det fick bli ekonomi intra Europa. På hemresan hittade han bättre anslutning till Göteborg än vad jag gjort, i business denna gång. Jag märkte att han sökte och letade biljetter på ett helt annat sätt än agent 1. Det var inte ett nej efter 5 sekunder som tidigare. När han sa nej på businessanslutning på utresan så tog det lång tid innan han gav upp.

och "jag vill resa lite senare på dagen" för att dom får upp tidiga avgångar först.
Just där är jag inte helt helt enig, en tjänsteman sa att han får upp flygningen med den kortaste flygtiden först.
Har en ankomst till CDG klockan 06,20 fick ett förslag på avgång klockan ca 19,00 till FRA och sedan till ARN, där tiden i FRA var ca 1 timme, frågade om han inte hade plats på avgången med LH klockan 09,15 jo det fanns plats, men den flygningen var ca 40 minuter längre tack vare ett längre stopp i MUC i detta fall.
Har även noterat detta vid några andra tillfällen.

Just där är jag inte helt helt enig, en tjänsteman sa att han får upp flygningen med den kortaste flygtiden först.
Har en ankomst till CDG klockan 06,20 fick ett förslag på avgång klockan ca 19,00 till FRA och sedan till ARN, där tiden i FRA var ca 1 timme, frågade om han inte hade plats på avgången med LH klockan 09,15 jo det fanns plats, men den flygningen var ca 40 minuter längre tack vare ett längre stopp i MUC i detta fall.
Har även noterat detta vid några andra tillfällen.
Så är det säkert, har inte frågat exakt vad dom ser. Men det jag menar är att man på ett smart sätt kan säga saker som gör att dom lättare hittar det man vill boka utan att ange exakta flighter, om dom nu vägrar boka en leg för leg. Kanske kan sägningar som "för mig gör det inget om den totala restiden blir lite längre" eller "jag har inget emot 2-3 byten på vägen till mitt resmål" också funka på samma sätt. Vi måste komma runt fixeringen som agenterna har kring leg för leg nu, annars lär det bara bli ännu svårare.

Air Canadas sida har blivit min nya favorit efter att nån tipsade här. Går snabbt att kolla om det har dykt upp awards på en viss sträcka och sen kan man lätt byta datum. Kräver inte att man är inloggad. Sen hur det stämmer mot SAS tillgång vet bara SAS.
Var kan jag välja Award travel på Air Canadas webbsida (som man kan göra på united.com)?

Tack, är det som visas under points tillgängligheten för awards? Trodde det bara avsåg att man betalar med points.
Ja det är awards, definitionen av awards är ju att man betalar med den fiktiva valutan poäng. Sen har ju sas en egen extra dimension där du kan köpa icke awards med poäng också, men det scenariot är inget vi behöver blanda in på andra bolag.
Du får dock vara försiktig med Air Canada tillgänglighet då deras program har bättre tillgång än andra inom Star Alliance på egna flighter. Om du ska åka AC, jämför resultatet med vad du ser på United. Finns det på båda ställen så är det troligt att eurobonus kan boka. Finns det bara på Air Canadas sida är det troligt att eurobonus inte kan boka.

Ja det är awards. Du får dock vara försiktig med Air Canada tillgänglighet då deras program har bättre tillgång än andra inom Star Alliance. Om du ska åka AC, jämför resultatet med vad du ser på United. Finns det på båda ställen så är det troligt att eurobonus kan boka. Finns det bara på Air Canadas sida är det troligt att eurobonus inte kan boka.

Min erfarenhet är att det som ses på Air Canada och som INTE ÄR Air Canada själva finns för SAS. Vissa dök inte upp på United.com. Observera att både United och Air Canada dock visar Thai Business som vi vet är ett problem. I mitt fall gäller det både Turkish Airlines till Asien samt Swiss/Lufthansa till Nordamerika som stämde.

Min erfarenhet är att det som ses på Air Canada och som INTE ÄR Air Canada själva finns för SAS. Vissa dök inte upp på United.com. Observera att både United och Air Canada dock visar Thai Business som vi vet är ett problem. I mitt fall gäller det både Turkish Airlines till Asien samt Swiss/Lufthansa till Nordamerika som stämde.
Föll bort att jag menade Air canada har bättre tillgång på Air Canada flighter än vad övriga bolag har.
Men min erfarenhet är precis som din att övriga bolag inom Star Alliance som Air canada kan boka stämmer bra med vad eurobonus kan boka.

Toppen