Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Konstigt att det kan skilja sig så mycket. Hur kan man ha personal med så spridd kunskap?

Du får göra ett nytt försök en godtycklig tid och se om de kan lösa problemet. Om man avbokar resan en godtycklig tid så lär inte någon stå och söka på just det datumet iallafall, har du tur med agenten så kan hen lägga till din avbokade hemresa direkt förhoppningsvis.
Har skickat ett mail till Diamond Supporten nu först och förklarat läget att jag inte är sugen att lägga mer tid för att lösa detta. Jag har lyckats boka platser och jag önskar att de lägger allt på en PNR. Det bör inte vara ett problem om det involverar rätt avdelning.

Med tanke på att en av förmånerna för Pandion är att få vanliga bonusplatser på flyg så länge det säljer vanliga revenue biljetter räknar jag kallt med att de bara kan öppna inventory för att lösa en bokning. Sedan bokar de av de andra 2 PNR istället, känns som en lösning jag själv hade försökt göra om jag var på SAS. Det är samtidigt bara deras egna flighter involverade, jag återkommer hur detta utvecklas.

Har skickat ett mail till Diamond Supporten nu först och förklarat läget att jag inte är sugen att lägga mer tid för att lösa detta. Jag har lyckats boka platser och jag önskar att de lägger allt på en PNR. Det bör inte vara ett problem om det involverar rätt avdelning.

Med tanke på att en av förmånerna för Pandion är att få vanliga bonusplatser på flyg så länge det säljer vanliga revenue biljetter räknar jag kallt med att de bara kan öppna inventory för att lösa en bokning. Sedan bokar de av de andra 2 PNR istället, känns som en lösning jag själv hade försökt göra om jag var på SAS. Det är samtidigt bara deras egna flighter involverade, jag återkommer hur detta utvecklas.
Det är inga problem att göra som du säger!
Om rätt människa svarar på mailet...

Om de bara hade haft en vettig funktion online för sådant här så hade SAS sparat extrema summor pengar!
Anledningen till att man inte kan göra det online är troligen att det involverar uträkning av skatteskillnad och att man ska betala denna skillnad. Sen kan man ju tycka att de borde kunna bygga in stöd för det. Det är ju inte direkt raketforskning vi pratar om. :)

Anledningen till att man inte kan göra det online är troligen att det involverar uträkning av skatteskillnad och att man ska betala denna skillnad. Sen kan man ju tycka att de borde kunna bygga in stöd för det. Det är ju inte direkt raketforskning vi pratar om. :)
Fast det fungerar ju alldeles utmärkt att byta flighter när det är en FlyPremium bokning iaf. Skatterna räknas ut och man får komplettera om det behövs och fylla i kortuppgifterna igen, alt. så betalas mellanskillnaden tillbaka. Så funktionen finns ju redan, bara att det verkar vara kört med Amex-bokningar vad man har kunnat läsa om tidigare här i tråden.

Fast det fungerar ju alldeles utmärkt att byta flighter när det är en FlyPremium bokning iaf. Skatterna räknas ut och man får komplettera om det behövs och fylla i kortuppgifterna igen, alt. så betalas mellanskillnaden tillbaka. Så funktionen finns ju redan, bara att det verkar vara kört med Amex-bokningar vad man har kunnat läsa om tidigare här i tråden.

Precis, jag har en amex bokning jag vill ändra hemresans datum men det går inte.. jag har bokat online med SAS meen men, man måste ringa tror jag.

Aha, då hade jag helt fel. Tar tillbaka! :)

Men kan man verkligen slå ihop 2 olika PNR? Försökte för några år sedan och då var det absolut nej.

Men kan man verkligen slå ihop 2 olika PNR? Försökte för några år sedan och då var det absolut nej.
Nej, men de kan göra en helt ny bokning och öppna upp extra bonusplatser som de lägger in i den nya bokningen. Det går i teorin i alla fall. Om EBD supporten gör det är ju en annan fråga.

Nej, men de kan göra en helt ny bokning och öppna upp extra bonusplatser som de lägger in i den nya bokningen. Det går i teorin i alla fall. Om EBD supporten gör det är ju en annan fråga.

Som @palmen säger så bör det absolut i teorin gå att lösa, detta om rätt avdelning blir inblandad. Min förhoppning är att mailet jag skickade där jag beskrev min besvikelse på okunskap hos kundtjänst och att det gjort att jag sitter i den här situationen. Jag skrev också att OM det krävs att jag bokar av den hemresa jag bokat separat för att kunna bygga ihop resan till en normal tur och retur så vill jag få en försäkring att platserna kommer tillbaka. Eftersom det enbart är SAS flyg så känns det som en "quick fix" om de bara är villiga att göra det.

@Bryant väl medveten om det, nu är det ju lite extraordinär situation.

Intressanta är att man ser verkligen platserna på HND-CPH försvinna blixtsnabbt strax efter 16:00 varje dag nu. Biljetterna är heta!

Toppen