Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Vilket Tel nummer ringde du? Samma nummer alla gånger? Tack
Numret som står på vouchern
08-7974040

Att ringa vanliga kundtjänst med detta är inte lönt

Kan vanliga supporten lägga till denna hemresa, eller är det fortfarande så att de som tagit över Tallinn på (018-480 91 67 eller 08-797 40 40) som behöver lägga till hemresan? Detta gäller en ren SAS Award.
Om voucher är inblandat ska du ringa något av de nummer du angett. Vanliga support numret bör inte användas.

Det låter väldigt märkligt ja. Speciellt som alla bokningar ska skickas till "eurobonusavdelningen", så då är det ju alltid minst två pers inblandade i varje bokning.
Min bokning skickades inte till "eurobonus avdelningen". Allt hanterades av samma agent och fick biljetterna biljetterade.
Denna person jag pratade med kanske sitter på denna avdelning dock och därför kunde göra allt direkt.

Det jag reagerade på var att de två första medarbetarna förklarade att det inte gick att göra och att det var därför som SAS hade stängt ner Tallin och svartmålade dem ganska ordentligt genom att säga att de hade skadat Star Alliance samarbetet. De sa att de kollegor som ev. gjorde detta nu bröt mot reglerna.
Oaktat om det stämmer eller inte känns det det väldigt tveksamt att gå ut med detta externt. :eek:

Edit. Visar på vikten av att inte namnge ”de bra” som man pratar med.

Oaktat om det stämmer eller inte känns det det väldigt tveksamt att gå ut med detta externt. :eek:

Edit. Visar på vikten av att inte namnge ”de bra” som man pratar med.

Ja precis, man ska ju inte hänga ut och skada någon som gör något bra. Precis som Palmen skriver hanterades allt av agenten som biljetterade biljetterna så det borde ju vara ganska enkelt att se vilka som "walk the extra mile" för kunderna.

Mina frågor till SAS blir helt enkelt följande...
Är det värt att ta 3h från er kundtjänst för att göra en tämligen enkel bokning åt en kund?
Tror ni att kunden blir nöjd över att behöva ringa in 6 ggr för att få igenom sin bokning och ta 3h av sin egen tid?
Är det kanske bättre att ni går tillbaka till att applicera de "regler" som fanns tidigare och att så länge det är en "reasonable routing" så är det bokningsbart?

amen spot on!
En leg to leg sökare är garanterat flerfaldiga gånger mer effektiv och förberedd än random resenärer som måste söka vitt och brett.
även om det kan tänkas ses som fler sök och i land är det, så finns inga frågetecken

Dags för egen erfarenhet. Hade en resa till HND i Juni som jag ville boka om till förmån för en kortare resa till AGP i December.

1. Försök 1

Agenten verkade göööörutråkad, gäspade med extremt dålig attityd. Tänkte direkt "det här blir inte bra" men gav en chans. Han hittade absolut INGA datum med biljetter i C och sade typ "nej, det ser inget bra ut du". Svaret blev "nehej.. ok då .. tack och hej.. klick"

2. Försök 2

Försökte taktiken med att säga sträcka ifrån - till flygplats och lägga flyg/mellanlandning efteråt. Det fanns inget enligt honom.
Försökte då snika in .. "- Ehemm.. Tror det borde finnas via IST.", skulle du kunna kolla? Varpå agenten söker och söker. Jodå, det finns i C via IST, inga problem.

Hade kollat upp en resa som innebar en natt i IST under 24h byte, och lade då till "skulle du kunna boka den med lång anslutning, eftersom det är under 24h". Svaret : "Nej, det finns platser men det får vi inte lov, då måste man boka ben för ben och det får vi inte". Nehej, tack och hej.

3.) Försök 3

Trevlig tjej, säger mina önskemål, lägger till att det borde finnas med mellanlandning i IST, säger att jag gärna vill ha den långa anslutningen. Jodå, hon bokar allt. Avslutar med att säga "Skall bara skicka detta till omräkning av skatter.. jag ringer tillbaka" .. inte hört något ännu... väntar med spänning

upload_2021-2-9_14-20-45.png

Numret som står på vouchern
08-7974040

Min bokning skickades inte till "eurobonus avdelningen". Allt hanterades av samma agent och fick biljetterna biljetterade.
Denna person jag pratade med kanske sitter på denna avdelning dock och därför kunde göra allt direkt.

Samma telefonnummer, men annan process. Skickades till annan avdelning för omräkning av skatter. Kan skillnaden vara bokning resp. ombokning ?

Samma telefonnummer, men annan process. Skickades till annan avdelning för omräkning av skatter. Kan skillnaden vara bokning resp. ombokning ?
Jag får alltid vänta på biljetter när jag försöker mig på en ombokning.
Nybokningar går superfint att få biljetterade direkt. Fått höra varje gång att de "inte får räkna om" skatter utan måste gå via "eurobonus"-avdelningen.

Är det någon som faktiskt fått en ombokning biljetterad direkt på tlf utan att agenten "ringt den andra avdelningen" (eller vad de nu gör när de sätter en på mute) eller sagt att "de återkommer"?

Jag får alltid vänta på biljetter när jag försöker mig på en ombokning.
Nybokningar går superfint att få biljetterade direkt. Fått höra varje gång att de "inte får räkna om" skatter utan måste gå via "eurobonus"-avdelningen.

Är det någon som faktiskt fått en ombokning biljetterad direkt på tlf utan att agenten "ringt den andra avdelningen" (eller vad de nu gör när de sätter en på mute) eller sagt att "de återkommer"?

Måste nog säga att jag fått det. BOkade om en resa för någon vecka sen. Fick biljetterna direkt efter jag la på.
(kan bero på att jag slapp betala till ombokningsavgift och de räknade inte heller om skatter (?) då botten avbokat min resa tidigiare

Toppen