Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Jag tror att det dom egentligen menar är att samtalet kan lyssnas i realtid på av nyanställda för att lära sig olika typer av case. Så funkar det på många andra kundtjänster när man skolar in nytt folk.

Det tror inte jag. Jag tror att samtalen faktiskt spelas in och används i utbildningssyften.
Det kanske inte är så jättemånga som väljer knappval 1 och godkänner inspelningen, så om det är som du påstår så kan det bli en hel arbetsdag utan att den som är under utbildning får höra ett enda samtal. Orimligt om du frågar mig.

Inspelning och avlyssning är helt skilda saker och den ena är olaglig i nästan alla fall och den andra (inspelning) är tillåten ifall man själv deltager i samtalet.

Okej, jag trodde det var vanliga kundtjönst som bokar dessa nu. Och dom svarar ju även helger?

Tyvärr inte, jag har ringt vanliga kundtjänst när jag fick höra att "Tallin" stängt, men jag har blivit hänvisad till att ringa 018-nummret fortsatt, enda skillnaden är att personalen är inte så vass just för tillfället och att dom sitter i Sveg.

Jag ringde 08-numret för att avboka en resa och för att få tillbaka även serviceavgiften. På SAS hemsida står det tydligt att man får tillbaka den avgiften om resan går till ett land som UD avråder att resa till. I mitt fall USA över påsken. Det svar jag fick var att det gick inte att få tillbaka serviceavgiften. Ringde även en andra gång och fick samma svar. Vände mig då till supporten på facebook. De stämde av med eurobonusavdelningen och avbokade resan åt mig med full återbetalning inkl serviceavgiften. Så jag tror SAS har lite att jobba med när det kommer till kommunikation om vad som gäller till sina medarbetare.

Jag ringde 08-numret för att avboka en resa och för att få tillbaka även serviceavgiften. På SAS hemsida står det tydligt att man får tillbaka den avgiften om resan går till ett land som UD avråder att resa till. I mitt fall USA över påsken. Det svar jag fick var att det gick inte att få tillbaka serviceavgiften. Ringde även en andra gång och fick samma svar. Vände mig då till supporten på facebook. De stämde av med eurobonusavdelningen och avbokade resan åt mig med full återbetalning inkl serviceavgiften. Så jag tror SAS har lite att jobba med när det kommer till kommunikation om vad som gäller till sina medarbetare.
Att SAS är usla på rak kommunikation till sina medarbetare om vad som gäller, det är sen gammalt. Inga överraskningar med det!!!

Jag tror att det dom egentligen menar är att samtalet kan lyssnas i realtid på av nyanställda för att lära sig olika typer av case. Så funkar det på många andra kundtjänster när man skolar in nytt folk.
De spelar in. När jag ringde idag tryckte jag 2 (spela ej in). När jag skulle läsa upp mina kortuppgifter mumlade agenten nåt om att hon inte var tvungen att stoppa inspelningen eftersom detta samtalet inte spelades in.

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen