Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Kan inte chatflights lösa alla dessa issues, som folk upplever?
De är säkert duktigare på hur de ska formulera sig för att få igenom bokningar eftersom de gör så många och så stöter de säkert på alla möjliga personligheter som jobbar på SAS... de vet väl hur man parerar de knepigaste människorna.

Personligen ser jag ett ännu större värde i deras tjänst idag nu när det verkar vara så svårt att boka (beroende på vem man hamnar hos bland SAS underbara anställda). Bättre att betala dem så får de lägga ner tiden, istället för att man ska bli frustrerad och behöva ringa en hel drös med samtal själv.

De är säkert duktigare på hur de ska formulera sig för att få igenom bokningar eftersom de gör så många och så stöter de säkert på alla möjliga personligheter som jobbar på SAS... de vet väl hur man parerar de knepigaste människorna.

Personligen ser jag ett ännu större värde i deras tjänst idag nu när det verkar vara så svårt att boka (beroende på vem man hamnar hos bland SAS underbara anställda). Bättre att betala dem så får de lägga ner tiden, istället för att man ska bli frustrerad och behöva ringa en hel drös med samtal själv.
Det jag menar. Sitta 1-2h i telefon (mer?) är ju dyrt det med, speciellt om man jobbar med intäktsdrivande saker så är ju alternativkostnaden rätt hög.

Det jag menar. Sitta 1-2h i telefon (mer?) är ju dyrt det med, speciellt om man jobbar med intäktsdrivande saker så är ju alternativkostnaden rätt hög.
För mig som kund blir skillnaden att jag slipper sitta t.ex. 1-2h i telefon vilket av självförklarliga skäl är ganska bra.

Visst blir det dyrare för Chatflights om de måste lägga ner mer tid per bokning, men vad hade alternativet varit? Att tacka nej till kundernas business?
Tror att Chatflights sitter i en knepig situation p.g.a. detta, men att de accepterar att det ser ut så här just nu.
Bättre med hög marginal än låg marginal, bättre med låg marginal än ingen marginal, bättre med någon form av kostnadstäckning än ingen omsättning.

Kan inte chatflights lösa alla dessa issues, som folk upplever?

Chattflights jublar nog. Dels har väntetiderna i telefon minskat avsevärt så att deras anställda slipper tillbringa arbetstid i kö (och har lärt sig vilka handläggare som de ska undvika och bara göra HUACA redan när de svarar), dels så har den ojämna servicen hos SAS nog skapat fler som är intresserade för att använda Chattfights som mellanhand.

Lång kö till Tallin (eh Sveg) idag.. antar att det är 31/3-voucherns som gör detta.

Som vanligt skiftande kvalité

Behöver boka om sommarens resa till Mauritius, lär ju INTE gå att komma dit...

Efter 30 min kom jag fram till en kille. Han menade först att jag inte kunde boka om vouchern för det hade jag redan gjort tidigare.
Jag menade att det visst gick att boka om då ombokningar skett tidigare när vouchern ej var förlängd samt den ÄR ej utgången (31/3).. han typ viftade bort det och "jaja, var vill du resa nu då".
Jag gav honom nya datum, han hittade utresan men vi hemresan i mars 2022 så sa han bara: nej det är inte släppt till EB så jag ser inga?
Jag menade att det kan vara mixed-class på vägen hem kunde han kolla ben-för-ben, han svarade bara att det inte är släppt återkom nästa vecka.
Suck, HUACA (blev 1 i betyg på telefonundersökningen)

Nästa samtal, plats nr 10 i kön (EBD) men efter 15 min svarade en tystlåten norrlänning.
Han hmmm-ade lite när jag gav honom all info och han hittade utresan, men hittade inget hem. Bad honom söka ben för ben och efter långt tyst knappade han hittade antingen eco hem från Ist (men 9 timmar i istanbul) "eller om du vill åka nån annan väg?", jag gav honom en annan rutt via Wien och han hittade och knappade in den. Denne kille hade uppenbarligen koll på läget.
Han skulle skicka iväg den för att räkna ut skatterna, skulle "ta några timmar". Vi får väl se hur det blir med det då det verkar vara skiftande resultat här i tråden om det.

Han hmmm-ade lite när jag gav honom all info och han hittade utresan, men hittade inget hem. Bad honom söka ben för ben och efter långt tyst knappade han hittade antingen eco hem från Ist (men 9 timmar i istanbul) "eller om du vill åka nån annan väg?", jag gav honom en annan rutt via Wien och han hittade och knappade in den. Denne kille hade uppenbarligen koll på läget.

Känner igen detta! En kille som använde så få ord att man skulle tro att de var beskattade men utförde allt utan problem. Postade hans namn för någon månad sedan men forum policy hade tydligen ändrats om att lyfta individer på kunstjänst.

Toppen