Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Fick en notis inatt att min bokning från Tokyo hade avbokats. Inget mail eller poäng har kommit tillbaka.
I detta fallet borde jag väl få tillbaka serviceavgiften på 450 kr med?
Skall ringa kundservice senare idag.

Idag gick det undan igen, väntade i ca 5 minuter sedan 5 minuter samtal där man hittade precis de flyg jag ville ha så nu har jag med en strax utgående amx voucher en tripp från Los Angeles till Bangkok i Februari 2022 2 nya bolag blir det Asiana och EVA.

Fick en notis inatt att min bokning från Tokyo hade avbokats. Inget mail eller poäng har kommit tillbaka.
I detta fallet borde jag väl få tillbaka serviceavgiften på 450 kr med?
Skall ringa kundservice senare idag.

Du behöver inte ringa in du får 450kr tillbaka står på deras Corona FAQ på hemsidan

107209-1c0fc200e891fad2489d96131ddf4c60.jpg

Attachments

• Screen Shot 2021-03-22 at 11.27.31.png
    Screen Shot 2021-03-22 at 11.27.31.png
    113,5 KB · Visningar: 119
Du behöver inte ringa in du får 450kr tillbaka står på deras Corona FAQ på hemsidan

107209-1c0fc200e891fad2489d96131ddf4c60.jpg
Ha! Om det bara var så enkelt i verkligheten!

För ett par veckor sedan ställde Turkish in tre av fyra flighter i min Phuketresa i Maj. Bara IST-GOT återstod. EuroBonuspoängen och 2-4-1-vouchern hade passerat bäst-före-datum. Enligt de två första samtalen skulle poäng och voucher brinna inne vid avbokning. Mitt enda alternativ var att boka om till samma destination. Lättare sagt än gjort utan awards från Singapore Airlines, näst intill obefintliga awards från Thai och nu inga fler IST-HKT-flighter med Turkish!

Under det tredje samtalet erbjöds jag istället att avboka och få:
  1. Pengarna tillbaka inkl. 2x450kr service fee.
  2. Vouchern tillbaka förlängd med 30 dagar.
  3. Poängen tillbaka förlängda med ett år. Det alternativet ser jag inte i CoronaFAQn?
Poängen dök upp på kontot direkt. 30k förlängdes bara med ~6 månader. Bättre än de noll dagar jag väntat mig och jag ska inte klaga då ~130k förlängdes med hela ~18 månader.

Så långt gick allt över förväntan! Men några dagar senare fick jag kvittot för återbetalning på mailen och de 2x450kr var inte inkluderade. Jag ringde och bad dem korrigera men det slutade bara med mail till någon annan avdelning. Jag tvivlar på att jag får se de pengarna närmsta månaderna...

Vouchern har fortfarande inte dykt upp. Jag har ringt fem gånger sedan avbokningen och fått ungefär lika många besked. Vissa hävdar att någon förlängd voucher inte är aktuellt. Andra påstår att den är "på gång". Tveksamt om de faktiskt kan se någon status för ärendet. En mailar avdelningen som hanterar vouchers.

Jag väntar fortfarande på mina 450kr service fee för 4 personer. Jag var tvungen att avboka en USA resa och fick tillbaka både poäng och skatterna snabbt men inte service fee. Enligt SAS så avbokades min resa av en bot som inte kände till hur service fee skulle hanteras när UD avråder till resor så nu väntar jag på manuell utbetalning av dess och ligger då i kö. Att man skulle få tillbaka även service fee visste inte det nya Tallinn utan det fick jag lösa med supporten på facebook istället.

Fick mail om att flyget till Bangkok i januari 2022 ändrats. Nu efter 6 samtal har vi äntligen fått ordning på det.
Första samtalet var helt värdelöst, ring bolaget som du skall flyga med, tror inte det.
Andra var lite bättre men hittade inga flyg inom Europa.
Tredje hittade flyg inom Europa men när bekräftelsen kom så var det ekonomi,
Fjärde samtalet hittade inga flyg alls.
Femte hittade med 4 mellanlandningar inom Europa.
Samtal 6 hittade direktflyget som jag ville haft från början.
Snacka om lotteri beroende på vem du kommer fram till.

Otroligt tråkigt att höra alla ni som har haft en dåligt bemötande.

Har ringt tre gånger nyligen, och samtliga gångerna så var dom otroligt trevliga & hjälpsamma.

Märker ni att det inte är så = HUACA , chansen borde vara god att rätt person svarar då, och det är värt det med tanke på att väntetiderna är korta.

Toppen